torsdag 2 maj 2019

Tiggeby Gårdsmagasin

Vi handlar ju en del på auktion till vårt hem & trädgård.
Igår var vi ut & fyndade på en nyöppnad loppis i närområdet.


Nämligen Tiggeby Gårdsmagasin som ligger i Gillberga utanför Eskilstuna.
Skyltningen vid vägen var tydlig & charmig.


Väl framme så såg jag direkt zinkbaljan till vänster om dörren.
 Den fick följa med hem.



Utsikt över parkeringen som var i en hage.


Mycket gamla fina ting fanns det att kika på.
#jagskaingetha är mitt motto
 men det sprack ju redan när jag klev ur bilen fniss



Det är kul att titta på grejer & fynda.




När vi gick ett varv utanför magasinet 
visade det sig att det stod grejer lite överallt till salu.


Även jord!


Man kunde sitta både ute & inne & fika.
Dessa svampar var så bekanta det visade sig 
att de funnits utanför biblioteket i stan förr. 


Vi är nöjda med våra fynd till ´Crazy Corner´ hit får vi åka fler gånger. 




Imorgon får jag besök i trädgården.
 Så passande att det snöat & regnat idag & i natt ska det bli frost.
 Så jag får liksom ta det som det kommer det blir som det blir & inget piffande här inte 😉

TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad fint du skrivit och jättebra bilder👍😀
Cecilia

Maribel sa...

Hej Helena!
Ser ut som ett ställe jag skulle trivas på. I natt fick vi snö, brrr.
Ha en trevlig helg /Marika

HWIT BLOGG sa...

Ohh där hade jag gärna gått i timmar :) Jättekul med såna ställen...
Lördag igen och jag önskar dig en fin dag!
Kram Titti