tisdag 23 april 2019

Påskliljor & tulpaner på lök.

Lagom till påskafton slog narcisserna ut efter att ha stått i många veckor ute i kylan. 


Så många år sen jag haft påskliljor de gör mig glad.
 Så gula & vackra doftar ljuvligt gör de med! 
Burken köpte jag på loppis förra året.
Passar i mitt ´Crazy Corner´ där jag ständigt tänker färg, färg, mera färg 😍


Idag slog ännu en ut i krukan med gula.
 Men se där en annan variant vilken tur jag hade då 😃
Ska plantera ut dem sen.


På påskaftons kväll planterade jag tulpaner på lök som jag köpt under förmiddagens besök på Granerfeldt med ´den ömma modern´ som tillbringade påskaftonen hos oss.


De fick stå i vatten en stund innan så de blev ordentligt 
´saftspända´ inför planteringen. 
Jag köpte 2 färger till olika urnor.
Den kombinerade spaden/krattan hittade jag för en tjuga på Myrornas förra veckan.



Nu några dagar senare har de slagit ut men till kvällen går de ihop såklart 🌷

TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

1 kommentar:

Rost och rädisor sa...

Så fiffigt med tulpaner på lök som man kan plantera ut. Det kan man tyvärr inte få tag på här, men de jag satte i korgar i höstas börjar så smått blomma nu. Alltid lika trevligt och sen alltid lika motigt när lökarna har blommat över och ska tas om hand.
Bönanburken helt i min smak, fast jag kör hårt med Bullens korv som ju uppfanns och tillverkades i Alvesta från början tills fabriken fick salmonella. Man kan helt enkelt inte få för många roliga burkar.
Allt gott
/Anette