onsdag 26 december 2018

Camelia i knopp!

Nu kommer det bli ett jäkla tjat på mig ett tag framöver 😝
Cameliorna har svällande knoppar & jag väntar & väntar....
De är på gång...snart händer det...väntan är lång....tålamod...den som väntar på nått gott ja så kommer det låta fniss 


Men alltså det är en sån härlig tid nu som väntar mig som har glasveranda 
en glädjeveranda brukar jag kalla den! 


En av knopparna på den vita har lite i skymundan mot väggen växt till sig.


Sedan i somras har jag väntat ja redan i Juli månad börjar knopparna komma.


Men de tar alltså månader på sig innan de kommit så pass att de bekänner färg. 


 Nu har jag haft dem i så många år att jag vet vilken färg de har & alla plantorna har olika karaktär på växtsättet så jag känner igen namnsorterna utan att kika på etiketten.


Denna heter tex. 'Nuccios Cameo' & är väldigt praktfull när den slår ut. 
Jag har mycket fint att vänta på just nu 

TACK för att du kika in. KRAM från mig!

Inga kommentarer: