söndag 11 november 2018

Tomatsticklingar på glasverandan.

Hur går det nu för våra tomatsticklingar kanske någon undrar 😉 Jo tackar som frågar det går alldeles utmärkt faktist.

  
De växer & frodas inne på glasverandan. Där står de i söderläge & det är svalt. Runt +10 ungefär.

 
De får nu blommor 😊



Och en har fått en tomat som börjat skifta färg. Så har vi alla grenar vi klippte av som hänger på gardinstängerna. De tomaterna mognar så sakteliga. Vilken lyx med egna tomater fortfarande & nya på G 😍

TACK för att du kika in. KRAM från mig!

3 kommentarer:

Gabriel garden sa...

Che bello poter avere ancora i pomodori!! Sembrano stare benissimo i tuoi pomodori in veranda :)

Buon appetito e buona serata :)

Lotta sa...

Men himmel så gott med egenodlade tomater nu. Jag ska starta upp harvy-odlingen nu och hoppas på lite sallatsblad till jul. Tänk vilken skillnad det kan vara....
Ha en bra vecka /Lotta

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Kul att följa dina tomatsticklingar Helena. Jag har prövat ett par år inomhus under växtbelysning men fått vita flygare så i år blev det istället vintertomater som hänger i gardinstängerna. En sort som heter 'Ponderosa' som ska klara sig väldigt länge sägs det. Ska följa upp utvecklingen på min blogg.

En fortsatt skön vecka till dig. Och .... Dirren är bara för underbar! Log glatt när jag såg honom sitta på bänkar och stolar i trädgården.
/Anita