onsdag 17 oktober 2018

Blomstrande workshop hos Floristutbildarna!

Igår kväll var jag i Västerås hos Floristutbildarna. Blomstrande workshop stod på agendan tillsammans med andra Instagrammare. Jag var taggad inför kvällen detta trots att  inga blomsterarrangemang på ''floristvis'' jag någonsin gjort 😎 Inte visste jag riktigt vad som väntade heller ... skulle ALLA andra kunna men inte jag 😛Som tur vad visade läraren oss innan hur det gick till. Jag tänkte håhåjaja jag som inget tålamod har & allt ska gå fort, vara enkelt att göra & bli supersnyggt 😝 Jag hade min vän Catrin med mig & jag sa till henne:
Du står bredvid mig så jag kan göra som du fniss



Oii bara att se dessa verktyg fick mig att fundera på hur detta skulle gå särskilt trådrullen jag vet inte men jag har bara fått för mig att detta med kransar är så svårt. Det är ungefär som att binda en midsommarkrans sa lärarinnan mäh det har jag då ALDRIG gjort heller 😆



Aja man får allt utmana sig ibland... här är blomstermaterialet som alla fick en likadan bunt av. Sen var det bara att sätta igång.



Jag började med att klippa till allt i kortare delar.



Det var hortensia, eucaluptus, rödek, olivkvist, eterneller, martorn, harsvans & flatgräs. Jag gneta på i ett skapligt tempo man ville ju få fram någonting .....
''Hur svårt kan det vá?''
Ja så tänkte jag allt enligt vårt motto i Trädgårdsföreningen Acchleja
''Det kan man ju göra själv ''😅



Och det blev ett resultat tada! Tänka sig att jag kunde 😃 Den vart jättefin jag blev nöjd med kransen 😍
Nu var det dags för Italiensk god buffé & kaffe med brownie. Så gott så alltihopa!



Så var det dags för utmaning nr.2 ett arrangemang i kruka. Denna bukett bestod av hortensia, martorn. nejlikor, rosor, clematis. Nypon & olivkvistar, nerine det är en lökväxt denna var rosa & så torkad ormbunke. Även här fick alla likadana buketter. Och Malin visade oss hur man kan göra ett vildare, luftigare arrangemang.


Detta gick ''lättare'' eller om jag fått blodad tand efter att trots min tvekan så fick jag ju ihop kransen 😉


Passade så fint i mitt kök så 😍


En välfylld ''godiebag'' fick vi med oss hem!



Så fin i höstsolen min fina krans 😍
Kanske jag ska bli florist när jag blir stor vem vet 😎 Jättekul var det hur som helst en riktig måbra kväll i blomstrens tecken 🌸🌼🌺
TACK snälla Floristutbildarna för att vi fick komma 🌻
TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

2 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Kul när man bevisar för sig själv att man faktiskt kan och jättefin blev den ju. Att umgås och fika är ju också en stor del av det hela när man går på work-shop och kul att få saker med sig hem.
Allt gott
/Anette

gardenpot sa...

vad duktig du är, det blev ju superfint kram stine