söndag 1 juli 2018

Svartöga

Sista morgonen på 4 veckor som jag stod & vänta på bussen var det i fredags 😊


Idag börjar känslan lite smått sjunka in den långa ledigheten jag har framför mig 🤗


Thunbergia alata

Idag ska jag plantera om den fina blomman jag köpte i veckan #jagskaingetha 😅 Svartöga vilket passande namn.
Den ska trivas sol eller halvskugga i näringsrik,väldränerad jord. Man kan direktplantera den i rabatt eller stor kruka. Växer väldigt fort och kraftigt. Det gäller att tidigt se till att den har nått att klättra på redan i början. Kommer näringsvattna den en del för med denna växtkraft är den `hungrig` .


Det var många år sen jag hade svartöga. Minns att vi sådde dem hemma den gula varianten. Numera finns ju denna härliga färg oxå 😍 Tänker mig att den ska klättra i en mörkbladig blodplommon Prunus cerasifera 'Nigra'. Jag får visa senare hur det blev. Jag tänker mig att det ska bli urläckert!
TACK för att du kika in KRAM från mig🌺

Inga kommentarer: