söndag 15 juli 2018

Fotbad med såpnejlika.

 Detta är sommaren då jag börjat ta hand om mina fötter. Efter att jag upptäckt att min ena häl såg ut som Frankenstains panna typ 😅 Alltså en självspricka längs med hela hälen & rakt över denna spricka var det korta sprickor ja så det såg ut som ett ärr 🤪 Ojdå här har visst slarvats ingen fotfil har mina fötter känt av på många år. Nåja det är sällan för sent 🙌🏻


Iskallt vatten, fotsalt & såpnejlikor 🌸 Av roten till såpnejlikan gjorde man tvättmedel förr i tiden. Av bladen schampo. Jag tänker att blomman säkert har en renande effekt oxå iaf. är den vacker att ha i fotbadet. Lite lyx sådär förra gången tog jag lavendel. Kallt vatten är så himla skönt nu i värmen såklart brukar jag ha ljummet vatten annars. 
TACK för att du kika in.KRAM från mig ☀️

Inga kommentarer: