tisdag 10 april 2018

Skärma av med pilstaket.

Nu äntligen har vi bytt ut det gamla pilstaketet. Förra året var jag & Dirren 🐶 på baksidan. För att jag vill ha lite uppsikt över honom så hade jag stängt båda grindarna till framsidan. Jag höll på inne i växthuset när jag hörde ett ljud som lät bekant men ändå inte det brakade till ... jag gick & leta efter Dirren men han fanns ingen stans på baksidan & båda grindarna var fortfarande stängda... Började ropa på honom & efter ett tag kom han fast han stod på andra sidan staketet!? Hm tänkte jag jäklars han har kommit på att han kan hoppa över grindarna ja han är en boxer & de kan hoppa högt.... Så ser jag det är hål i pilskärmen! Han har helt enkelt pressat sig igenom förmodlingen har han glömt av att jag var där i växthuset & han trodde nog att han vart kvarglömd på baksidan.
Nu kan man ju i efterhand tänka att det är klart att en sån stor hund såklart kan ta sig igenom en pilskärm men detta är vår 3:e boxer & ingen av de andra har någonsin gjort nått sånt 😅 Men nu vet vi 😆


De gamla skärmarna får sitta kvar för de är själva stommen i det hela.


Redan i höstas köpte vi hem pilstaketet som är på rulle. Nu innan tjälen går ur marken tänkte jag att det var läge att göra det. Här växer daggkåpor, ormöga & gräs.


Dirren är med som alltid hjäper till & så 😝


Efter ett tag var det inte så kul & då satte han sig i det nya fliset under biggarrå trädet 😍
TACK för att du kika in.KRAM från mig!

Inga kommentarer: