tisdag 16 maj 2017

Pelargontrappa

Idag har alla pelargoner fått flytta ut. Mina doftpelargoner 'Australe' fick inta bodegan under helgen. Vill gärna ha dem nära där man sitter då jag gärna fingrar på dem :)


Idag var det dags för resten. Kändes som en bra dag för det då det inte var någon sol alls. Den gamla stora doftpelargonen 'Tomentosum' trivs i ljus skugga. Den börjar bli lite stor att handskas med jag vill inte klippa den då jag verkligen gillar dess växtsätt. Tung är krukan att manövrera ut från glasverandan. Försöker att inte fastna i cameliorna & inte trampa på Dirren som naturligtvis ligger i dörröppningen håhåjaja :D


Sådär så var den på plats :) Ett nytt ställe i år jag tycker det är kul att flytta runt på växter. Fast jag var jättenöjd med placeringen förra året så prövar jag en ny plats. Dirren är med alltid :D


För ett par år sedan fick jag denna järntrappa av svågern & svägerskan. Då hade jag mina fuchsior på den.Den är supertung så jag rullade den hit puh.  Vår granne har för ett par veckor sedan tagit ner en del träd.Så vi får mer sol på denna sida av huset numera. Tänkte att det då skulle passa med pelargonerna här. Fint va D
TACK för att du kikade in en stund. KRAM från mig!

Inga kommentarer: