fredag 26 augusti 2016

Pärlshirs 'Will Scarlett'

Mitt favvogräs är pärlhirs 'Will Scarlet'. Det är en ettåring så jag sår den varje vår inomhus. Första året jag hade den så nöjde jag mig med en kruka men den har tillfört så mycket under säsongen att jag numera har flera i olika kärl.

SONY DSC

De lite rödaktiga borsten är så läckra tycker jag & kan inte låta bli att fingra på dem när jag går förbi. Om hösten blir bladen lite rödaktiga. Det man kan tänka på är att desto soligare den står desto rödare blir bladen & det är så snyggt!

SONY DSC

Den är lätt att så & har frösått sig förra året i omkringstående urnor med taklök. Under försommaren har de grott. Det har ju varit svårt att bara rensa bort dem utan att plantera i ännu flera krukor. Så nu till hösten tänker jag så dem fläckvis där jag tror det kan bli fint med detta gräs. Såklart samlar jag frön & sparar med.
Kolla här en superläcker bild på mitt Instagram när kvällssolen ligger på just det här gräset! -->LÄCKERT alltså!
TACK för att du kikade in till mig. Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för!

1 kommentar:

Maja sa...

Super billeder! :)