söndag 10 juli 2016

Lite väl lummigt.

Oj vad det växter i trädgården! Det är ju bra härligt men det ska gå att ta sig fram oxå... Det är hög tid att börja beskära buskar & träd nu. Rosorna brukar jag gå på efter blomningen så några dagar till så ska den här honungsrosens lianer tas bort. Man står ut med taggiga lianer när det är blommor på som dessutom doftar ljuvligt med sen... då ligger de risigt till.

SONY DSC

Det är mysigt att gå här under så lagom till det sitter en tagg i pannan & blodet rinner...

SONY DSC

Från andra hållet är det som en grönskande mur det måste glesas ur & formas till nu. Det blir för mycket annars 'vilt med tuktat' mitt motto ju!
Jag går på det mesta såhär års förutom körsbär & plommon. Det blir senare framåt augusti de är känsligare för beskärning & jag beskär bara om det är absolut nödvändigt. Magnolior är jag oxå väldigt försiktig med OM jag beskär så är det när tillväxten stannat av för säsongen & bara om det är nödvändigt. Det kan vara grenar nertill som jag ser att de ändå kommer behöva tas bort med tiden då är det onödigt att de finns kvar & tar energi från busken.
Japp så får det bli fram med sekatörer & grensåg! Grenar flisar vi sen & lägger i gången på ängskullen. Ja det är vad jag ägnar dagarna till nu när vi inte är på utflykter förstås.
TACK för att du tittade in till mig en stund. Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
Här hittar du mig på Instagram helenaiatuna

Inga kommentarer: