onsdag 2 mars 2016

Tamejtusan!

Alltså jag måste bara säga det igen att det är guld värt att ha en glasveranda!


Kan inte föreställa mig att inte ha den..


Cameliorna är ju de som glädjer mig mest just nu.
Camelia 'Swan Lake'


Men att fingra på doftpelargonerna är inte dumt det heller.
Här är Tamejtusan ;) 
Pelargonium 'Tomentosum' den luktar pepparmint & är så härlig att fingra på.
Tomentosum ' betyder täckt av hår ' typ ;) tjockt som på en älvas täcke 
läste jag i nån bok en gång minns jag.


Så åter till cameliorna jag har inte hjärta att slänga dem när de fallit..
Nog är det vackra i sitt förfall!

TACK för att du kikade in till mig en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för
KRAM
från
mig!

3 kommentarer:

Millas Trädgård sa...

Har just lämnat min väninna utanför London. Hos henne växer kameliorna i trädgården flera meter höga. Tänk om vi också kunde ha det så. Jag har inget bra ställa att förvara på som du har. Vad härligt!
Kram Milla

UlricaA sa...

går och kikar på Kamelior varje gång jag är i växtbutiken men tänker varje gång att dom är så svåra så jag näns inte ens köpa en...är dom så svåra eller inbillar jag mig? ha en go helg! kram!

Meta sa...

Det stod högst på min önskelista till kolonin men så blev det inte( än i alla fall)Verandan alltså. Sol och värme tidig vår det är mumma det för en grå själ.
Ha det gott i din veranda i helgen
Kram Meta