onsdag 10 februari 2016

Hej & hå jag var med i direktsänd radio igår ;)


Igår var det ju fettisdagen & jag jobbar ju på stans bästa konditori ;)
Eskilstuna
Så när radion ringde en dag förra veckan & frågade om vi ville vara med ?
Så var ju svaret såklart JA!
Och så tänkte de att det får Helena ta.

Jag tackar ju som bekant ja till allt som känns roligt & har väl inga större problem med att prata eller så ;) 
Ja så jag sa att det är inge problem jag tar det.

Jag brukar tänka att om man känner sig bekväm & tycker det är kul så blir det bra!
Ja döm själva ;)
En liten detalj bara det var inte förrän Hugo från Radio Sörmland  P4 kom som det gick upp för mig att det var LIVE!
Vi kör efter nyheterna sa han...jag bara OK japp det går bra det ;) 


Här finns länken för er som vill lyssna & näää jag har ingen som helst Eskilstuna dialekt alls fniss


Jorråsatte!

TACK för att du kikade in till mig en stund.
Lämna gärna en hälsning så blir jag glad.
KRAM 
från 
mig!

ps. Tidningen allas hälsar att boken
Trädgårdslust Året om 
Som jag lottade ut åter finns i lager v. 8 
Det är många som skrivit till mig att den var slut när de försökt beställa.

2 kommentarer:

Händigakvinnan sa...

Vilket trevligt inslag! Dialekt, tja kanske lite;) Jag hade genast låtit mig övertalas till en lakritssemla. Får väl fixa till en själv för det har jag inte sett till här i byn!
Kram

Veronica sa...

Näe du har verkligen ingen dialekt a la Eskilstuna!
Hur kan du tro det???

Kram