torsdag 7 januari 2016

Nu börjar det om...än en gång!


Så var han äntligen här!
Valpen som vi längtat efter så länge.
Resan hem från Skåne tog 5,5 timma.
Så det vart 11 timmar i bil på en dag.
Med oss hade vi Lotus som är hans brorsa.
Det gick hur bra som helst de sov mest hela tiden.
Väl hemma levde de rövare tills Lotus matte kom & hämta honom.
Tror det var jättebra att de fick lämna sin mamma & färdas mot sina nya hem tillsammans.


Direktörn blev hans namn & artistnamnet ;) är 'Dirren'
Han är hur go & fin som helst,
Väldigt busig emellanåt men kan koppla av oxå.
Det känns jättebra & vi har redan fäst oss vid honom.
Säkert för att vi längtat så länge!
Han kommer få det bästa livet en hund kan ha!
 Jag ska försöka ha tålamod med hans hyss i trädgården 
som jag är säker på kommer  framåt våren fniss
När man är så söt kommer man undan med mycket ha ha

TACK för att du kikade in till mig en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för!
KRAM
från
mig!

13 kommentarer:

Meta sa...

Gratulerar till valpen och lycka till. Ska bli spännande att få höra om hans hyss hihi
Ha det fint nu när oxveckorna sätter igång
Kram Meta

Sussi.Sussinghurst sa...

åh, hvor er han fin - gratulerer med direktøren, jeg er ikke i tvivl om at det er han som kommer at bestemme :-)

Gunilla Teckenberg sa...

Jag blir faktiskt lite tårögd och säger välkommen hem lilla Direktören. Du kommer att bli väl omhändertagen i ditt nya hem!

Kram!

hb sa...

Kommer säker bli bra för finns det nått bättre mattar än ni, dom får man leta efter ni så Goa med djur����

Sallys hus sa...

Hej heeeej o Gott Nytt År!
Länge sedan jag skrev nåt nu...

Vilken liten gooooding..sååå söt!

Vilka fina årskrönikor du gjort...det kom en liten tår när jag läste dina fina ord om Sigge....
Tur du får fullt upp nu..;)
Å jag kan se framför mig hur han kommer gräva upp det du gräver ner i vår..haha..

Kram Katarina

Anonym sa...

Så underbart med valp igen, han är bedårande! Tålamodsprövande med valp när man håller på med trädgård men man glömmer lätt, till nästa kommer.
Ha det så mysigt med honom och tack för fina bloggen. /Rebecca

Händigakvinnan sa...

Vilken tur han hade som blev vald av er! Många sköna och roliga dagar önskar jag er!
Kram

Birgitte sa...

Hej Helena. Nej hvor er han sød. Direktøren er et fint navn. Jeg er helt sikker på, at han kommer til at trives rigtig godt! Et stort grattis.

Sabelhagens Olivlund sa...

Åh så fin han är! Vilken lycka. Grattis till nya familjemedlemmen.
Kram Maria

Annika Christensen sa...

Ohh vilken lycka både för er och Dirren. Jag vet att han kommer att få det jättebra hos er. Precis så blir det man får skratta åt busen.
Kram
Annika

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Grattis till er nya familje medlem! Så underbart vacker :)

Anonym sa...

Underbar bild på Dirren! Lycka till :)
/Anna-Lena

Anni sa...

Ramlar in här och ser alla dessa underbara foton på det finaste ljuvligaste underbaraste jag vet; en boxervalp! Åh, mitt hjärta bara smälter! Alla dessa boxrar vi haft i familjen, denna oerhörda längtan efter en igen ... suck suck suck ...
Jisses, så lyckliga ni måste vara!