måndag 16 november 2015

Trädgårdsföreningen Acchleja & Julpysseltårtan!

Vi har haft vårt årliga julpyssel i Trädgårdsföreningen Acchleja
'det är vi som ryms i en bil'


Några av oss hade 'pyntat' oss själva inför pysslet.
Småjulgranskulor & tomteluva minsann,


Flitens 'lampa' & (ljus) lyste hela kvällen ;)
Lena papperspysslade...


Carros pyssel med Fimo-lera.


Dessa var lite trädgårdsinspirerade
 då hon använde olika blad som mönster men även spets.
När hon kommit såhär långt ska de in i ugnen på 110 grader i högst 30 min.


Petra gjorde decoupage på ljuslyktor.
 Så gjorde hon fina bottnar till julens godispåsar.


Catrin virkade tomteluvor.
Som senare under kvällen vart till tomtar.


Ibland får vi hjälpa varandra då det går lite hm .... dåligt ;)


Här är våra alster  samlade på bild!
Jag gjorde 'slingan' med tallkottar gillar ju mest naturliga ting även som 'julpynt'.
Lindade metalltråd runt kottarna & fäste vid ett färgat snöre.
Jag borde haft kottarna inne ett par dagar innan då hade de öppnat sig mer.
Det hade varit enklare att att få runt metalltråden.


Efter ett par dagar såg de ut såhär & om jag nu tar ut dem så drar de ihop sig igen.
Jag har tänkt hänga dem på hallspegeln tror jag får väl se...

tada var det dags för den obligatoriska julpysseltårtan.
Ja vi har ju en tradition att bjuda på en tårta när vi har träff.
 Den ska ju vara inspirerad av dagens anledning till träff denna gång julpyssel.

Förväntningarna var som vanligt skyhöga!
Vi övriga hade 'terrat' Petra som var värdinna denna gång 
med bilder på jultårtor allt för att pressa henne mohahhaha

Det är det sjukt bra sätta att höja stämningen inför våra träffar ;)


Oj oj vilken skapelse!
En supergod tårta med klassiska ingredienser det är ju så gott!
Täcket jag menar snötäcket så klart fniss blänkte som den värsta glansisen ;)
Bokstäverna var av choklad .
Tomtarna var köpta men Petra hade handmålat dem
 ja det var  karamellfärg såklart mums 
Fin va?!

TACK för att du kikade in till mig en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

5 kommentarer:

Sussi.Sussinghurst sa...

hi hi - I er nogen værre hygge-nisser

hb sa...

Vilka duktiga tjejer😀👌

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Tjusig tårta till flitiga tjejer. Vad mysigt att träffas så där och pyssla :)

Birgitte sa...

Hej Helena. Hvor er i gode og kreative. Jeg kan godt lide dine kogler på tråd. Det er en god idé. Uhm den ser mums ud den tårta. Jeg længes efter tårta, har ikke fået sådan et bit i meget lang tid!

Meta sa...

Fint pyssel och en mumsig tårta det är bra det
Ha en fin vecka
Kram Meta