fredag 16 oktober 2015

Utan inslag av...


Igår satt jag & fikade ute i solen.
Min blick fastnade där nere vid bordet.
Hela ytan där nere 'scannade' jag av...


 Tänkte att det saknas någonting ...
Just ja inget rött nu på hösten.
 Funderade på vad som skulle kunna planteras då?
Lurade & lurade på det hela....


Till vänster om bordet en magnolia 'Galaxy'
På andra sidan en svartbladig fläder 'Black Lace' .


I gruset under ett ormskägg ni vet ett sånt där svart 'gräs'


Och en rot som vi eldat så den är svart.
Svarta växter & detaljer passar fint till det svarta smides benen på stolar & bord.


Välkommen skylt i svart skiffer.
Det är min lilla 'gravel garden alá Beth Chatto. ;) 
Läs mer om grusträdgården här alltså Beths 

Det är grönt, svart & grus under hela säsongen.
För magnolian har ej blommat än...

Kom fram till att det nu på hösten är en varm skön känsla
 här som inte framgår på bilder i detta ljus.

Gult, grönt & brunt förfallet gillar jag! 


Solen skiner igenom eken, silas mellan grenarna & det känns så mysigt.
Tror nog jag skippar rött.
Vad händer börjar jag gilla gult ;)

TACK för att du kikade in till mig stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

2 kommentarer:

Meta sa...

En del färger har sin tid som rött gult och brunt.Däremellan kan man inte förlika sig med dom. Så fina njutara bilder du visar idag
Ha det gott
Kram Meta

Rost och rädisor sa...

Visst är det en konstig känsla att börja gilla gult om även bara i vissa utvalda sammanhang! Stod förra helgen och nöp i en fanatasisk gul trasmatta på vår konstrunda. Fick ett galet habegär, men jag har ju inget gult i huset. Jag gillar ju inte ens gult. Så knasigt det kan bli.
Höstfärgerna är ju helt underbara, det kan man inte säga emot och inte heller att de är väldig gula...
Ha det så gott
Anette