torsdag 6 augusti 2015

Men nu har vädret fått upp styrfart ;)

Men nu äntligen kom så värmen tillbaka så härligt det är!

Jag passade på att beskära bigarrå & prydnadskörsbär 
då det ska var fint i flera dagar nu.
Det är inte så bra om det regnat när man beskurit dem 
& helst ska man låta bli att göra det.

Men grenar som går in i husväggen eller är i vägen får man ju lov att ta bort.
Det har gått bra hittills så jag hoppas att det går vägen även denna gång.
De kan få 'gummiflöde' det blir en bakterier i snittet & trädet kan gå förlorat.


Här är vår 'gamla' frukosthörna det första vi gjorde i trädgården.
Det var full morgonsol där för typ 20 år sedan.
Men nu är det skugga allt har växt upp & blivit så stort.
Trädgården förändras liksom man gör själv.

Till det bättre tycker jag nog ;)

TACK för att du kikade in till mig en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

3 kommentarer:

Birgitte sa...

Hej Helena. Jeg håber dit træ klarer sig efter beskæringen - det tror jeg! Ja alting forandres, heldigvis kan forandringes styres lidt i en retning man gerne vil have - så det bliver pænt og smukt og man selv bliver tilfreds. Jeg er også ganske nøjd!

Meta sa...

Det där med trädbeskärning är jag dålig på, överlåter det gärna till de som kan det. Det är nog det fina med allt, att man förändras och gör förändringar både här och där.
Ha det gott
Kram Meta

Tant Otteskrufv sa...

Man tror nästan att det är sommar...men var ligger nu shortsen...Jag och dottern sågade i ett kräftangripet äppelträd igår just med tanke på torrvädret. Hoppas de blir bra våra träd :)