måndag 8 juni 2015

Just nu...

I min trädgård är det syrenernas & aklejornas tid just nu.
Blåsten har vikt ner en hel del & då passar det bra att unna sig massor av aklejor i vas!


Aklejor korsar sig hej vilt så några namn vet jag knappt inte längre.


Inte för att det gör så mycket de är alla fina på sitt sätt eller hur?!


I mitt lilla köksfönster är det så fint nu
Jag njuter så just nu!
TACK för att du kikade in till mig en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

4 kommentarer:

Meta sa...

Så fint det var med flaskorna och aklejorna i fönstret.Det är en skir och söt blomma. Jag har inte gillat den tidigare men nu så får den gärna komma in till mg också. Har fått fler nya i år. det är kul med nya blommor som bara kommer så där av sig själv
Ha en go vecka
Kram Meta

Henrik Valentin sa...

Även de enkla blå aklejorna är en fröjd. Men dessa är flera strån vassare.

Merja sa...

Så fint det blev i dit fönster! Jag har dåligt med akleja i min trädgård, men det får jag ändra på:)
Ha det fint!

Jord under naglarna sa...

Så snyggt med aklejorna i fönstret! Jag har sått många olika aklejor, men de vassaste är ju dom som kommer upp i gruset eller i stentrappan, inget hindrar dom från att komma år efter år. :)