torsdag 2 april 2015

I dagarna 3...faaaster!



Jag har haft min brorsdotter här i 3 dagar hon har påsklov.
Det började med att hon skulle vara över dagen .
Men sen blev det övernattning & så fortsatte det ett par dagar till :)


Vi har gått långpromenader med Sigge!
Fast hon springer & studsar mest puh faster blir yrslig ;)
Så sjunger hon oxå typ hela tiden...
Och pratar ;)


Det har bakats rulltårta med hallonsylt.


Klätts påskris 3 stycken!

Faaaster vad ska vi göra sen?
Så låter det mest hela tiden :)


Lagats 'lyxiga Riddare' de fick heta så för vi tog vispgrädde till ;)


Promenerat igen...


Bakat kladdkakemuffins.


Det har spelats schack.
Har fått lär mig schiffer & runskrift...
Spelat Monopol under protest ;)


Vi har utforskat ett gravfält...
Sigge är alltid med ♥


Fikat i solen har vi gjort.


Bakat syltkakor...
Självklart har eftermiddags promenaderna med Sigge 
gått hemåt med brödleverans till familjen.
Hon tänker på dem där hemma.


Den hemliga stigen endast för barn :) har klätts med fjädrar i färger
 som är precis vad faster gillar ;)



Sigge har fått så mycket kärlek i dagarna 3
Han lämnar inte hennes sida.
Hon ger honom mat & färskt vatten 2 gånger om dagen.
Torkar honom om munnen när han druckit vatten.
Ger honom 'gottisben' på kvällen.
Såklart är det hon som håller i kopplet när han inte går lös.
Varje morgon när han vaknar & ser henne viftar han på svansen & sen somnar han om
Nu är faster, farbror & Sigge lite trötta fniss


Så nu sticker jag!

TACK för att du kikade in till mig en stund!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

13 kommentarer:

Hélena sa...

Låter som helt underbara dagar!
Ha det bäst!
Kram Hélena

Händigakvinnan sa...

Ljuvligt och det som är viktigt i livet. Tänker osökt på en studie som gjordes där vuxna män skulle härma ett barn i tvåårsåldern, följa alla rörelser barnet gjorde under en dag. De blev helt slut!
Kram

Gunilla Teckenberg sa...

..och jag läste "faaster" snabbare alltså i rubriken och undrade vad det är som måste gå så fort men nu förstår jag. Hade mina två barnbarn här förra helgen - faarmor, faarmor! Nog finns det energi så det räcker och blir över.

Glad Påsk Helena!

Katarinas trädgård sa...

Mysigt! Tänk att ha en sådan faster! Med hund!
Trevlig resa!
Kram
Katarina

Helena sa...

Så underbart att få rå om din brorsdotter! Brukar få rå om min brorsdotter också. Det är aktiva och trevliga dagar. Glad Påsk!

Meta sa...

Visst är det härligt och kul men oj vad trötta vi blir efteråt de är så intensiva de små.
Ha nu en skön Påsk på detta Vises på Blåkulla åker strax jag med
Kram Meta

Anonym sa...

Mysigt för alla! Inte minst Sigge förstås. Önskar dig en lugn och skön påsk!
Kram Kristina

gittan sa...

Åh, vad härligt det låter! Och vilken fantastisk hjälpreda hon är.
Glad Påsk, vi ses på Blåkulla lite senare / Kram gittan

Lotta Lindberg sa...

Åh, vad härligt det låter! Livet blir så intensivt och härligt med barn, och sen uppskattar man ju lugnet och tystnade på ett helt annat sätt efteråt :)Muffinsarna var super! Kram från Tiggby-häxan

Annika Christensen sa...

Så underbart! Både för dig och för henne. Kram på ER och glad påsk.
Annika
Jag lyckades spara en liten kyckling tills jag kom hem. Mums mums var det.
Tack ännu en gång.
Annika

Vardag och flärd sa...

Vet precis hur det är, så har jag det som farmor!
Glad påsk!
Eva

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Oj vad ni hann med mycket , men det är klart med den farten kan det inte bli annat ;))) Hoppas du får vila upp dig i Blåkulla!
Glad Påsk!

Rost och rädisor sa...

Vilka mysiga dagar. Är nog inte svårt att trivas hos er : )
Allt gott
Anette