måndag 16 februari 2015

Kontraster...


Kontrasterna mellan inne & ute är stor.
I alla fall här hos mig.
Snön ligger kvar om än hopsjunken.
Det är isigt & svårt att ta sig fram.
Snön rasar tungt från taken.
 Det är så att man hukar sig när man är inne det dånar rejält.


Då är det skönare inne på glasverandan bland alla blommor.
En spirande pion som borde sova...


Fuchsiorna blommar på...


Skira inte riktigt lika skarpa färger som de egentligen har.
Bladlössen frodas en & annan insekt flyger förvirrat runt ...
Ja här inne är det härligt ;)


Fjärilen som jag släppte in här den 20 Januari har jag inte sett sen dess...
Hoppas så att den återgick till sin vila efter att ha vaknat när den kom in med veden.

TACK för att du kikade in till mig en stund.
KRAM
från
mig!

4 kommentarer:

Händigakvinnan sa...

Vad skönt det låter med glasverandan, som en liten oas! Visst är det skönt när ljuset kommer tillbaka;))
Ha det bra!

Annika Christensen sa...

Ingen snö här och full gång med trädgårdsarbetet. Pionen verkar också längta efter vår.
Allt gott
Annika
Grattis till biljetten.

Birgitte sa...

Hej Helena. Det lyder rigtig herligt, at væksterne trives så godt i din glasveranda. Utroligt at pæonerne er så langt fremme.

Kristinas oas sa...

Stackars lilla fjäril, hoppas den somnade om. Mysigt med en glasveranda och blommande fuchsia.
Kram Kristina