onsdag 25 februari 2015

Hur tänkte droppen nu?


Här blirre trångt om saligheten...
Hur tänkte snödroppen nu när den sprider sig åt detta hållet man undrar?

Kanske söker den närhet vem vet hur dessa tidiga uppstickare tänker...
Lite kallt måhända eller så...


Börjar det likna kärlek banne mig ;)
Snödroppen Julrosen
En tidig vår/vinter romans vem vet så kan det nog vara ;)
Men jag tycker julrosen ser lite blyg ut eller så spelar den svårflörtad :D

TACK för att du kikade in till mig en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

5 kommentarer:

Lykkelig i hagen sa...

Så fine og morsomme tanker omkring disse små vårtegnene! Så lenge de ikke tar energien fra hverandre er vel dette bare skjønt! Hilsen Anne-Kristin

Meta sa...

Ja du vem vet. Den vill nog ha sällskap och trängt ger ju lite mer värme.Våren är visst en månad tidigare i år i söder. Men just hos mig är det inte grönt på vårkartan såg jag här om dagen. Ja ja den kommer nog var det lider bara att gilla läget och vänta.
Ha en skön onsdag
kram Meta

Katarinas trädgård sa...

Men Helena, har du tomma hyllor??? Så kan man ju inte ha det! Men det varar väl inte så länge? Du brukar ju inte alltid lyckas med ditt "jag ska inget ha"... Och tur är ju det!
Kram
Katarina

Anonym sa...

Vilken trevlig vårhälsning i rabatten. Snödroppar gör som de vill... Och de där tomma hyllorna har du väl snart fixat va? ;)
Kram Kristina

Livsnyderhaven.dk sa...

Foråret kommer i dag. Åhhh vi længtes alle.

Havehilsen fra Danmark