onsdag 12 november 2014

Oups ☻


Rhus typhina Rönnsumaken är fortfarande lite läcker i sina färger!
Såhär års förlåter jag den för alla rotskott den skickar ut både i vår trädgård & grannens oups...
Vet dock inte om grannen är lika förlåtande ;)


Nåja man ska vara glad för det man får sägs det
 Ja håjaja inte får jag några såna fina hm växter från min granne inte däremot ...


Kommer deras vackra katt ofta på besök.
Det får han så gärna göra. 
Så himla fin katt!
Dolis heter han ♥  

TACK för att du kikade in en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
 mig!

5 kommentarer:

Veronica sa...

Ja den är verkligen såå fin och behåller löven så länge på hösten.
Jag vågar inte ha min i rabatten ändå som du vet....
Fick en Tiger Eye´s av Teppi i höstas som jag har planterat i rabatten... så vi får se om den skjuter rotskott :)

Kram

Katarinas trädgård sa...

Rönnsumaken är ju så snygg! Och Dolis med!!!
Kram
Katarina

Rost och rädisor sa...

He, he, he, man kan få både det ena och det andra från grannanrna men en bit rönnsumak skulle jag inte ha nåt emot. Dolis så söt.
Allt gott
Anette

Birgitte sa...

Hej Helena. Fin busk og sød kat! :)

Lisa sa...

Jaa den är så fin sumaken ! Hörde just på Anders Stålhand som berättade att den heter Lemonadträd i nordamerika där den kommer ifrån. Man häller kokande vatten på blomställningen så blir det lemonad :-) Å så tipsa han om att om man låter bli att klippa i den så skjuter den inte rotskott ...hos grannen ;-) Go katt !
Lisa/Lisas trädgård