söndag 23 november 2014

Afternoontea med Acchlejorna...

Igår var vi i Trädgårdsföreningen Acchleja
på afternoontea på Sundbyholms slott.

Foto Acchleja Catrin

Det är platsen där bonde söker fru spelas in.
En speciell plats för mig då jag var mycket där som barn & badade.
Mormor & morfar hade ett soldattorp i närheten.


Oj oj vi var laddade inför detta !
Jag är ju kanske lite bortskämd som jobbar på Konditori Janeling.
Det krävs en del för att jag ska bli imponerad & få en riktig kick av desserter.
Men allt var gott.
Fint upplagt & miljön är så mysig på slottet,


När vi har våra fikaträffar äter ju vi tårta & tänk de visste husfrun på slottet ;)

Foto Acchleja Catrin

Det var ett mysighetsskimmer över oss ;)


Ja nog var det gott & lite lyxigt.


Det mesta var lagom stora bitar.
Helst vill man ju smaka på allt.


Acchleja selfie ☻
'Det är vi som ryms i en bil'

Nästa träff då ska vi julpyssla det blir kul!

TACK för att du kikade in till mig.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

6 kommentarer:

Veronica sa...

Så galet gott det ser ut... Yammi!

Angående novembers fördelar, vilket inte är många, så är din tanke utmärkt och rätt!

Jag ser fram emot frösådderna efter årsskiftet!

Kram

Birgitte sa...

Hej Helena. Mums den tårta så god ud! Jeg har også set bonde søker fru på svensk TV og det var interessant at se dine billeder.

Lena sa...

Det ser härligt ut. Jag bor i Luleå men har ätit brunch på kafé Janeling i Eskilstuna, det var väldigt gott och mysigt.

Anonym sa...

Ja, där var det verkligen laddat! Så gott det ser ut och dessutom verkar ni ha trevligt tillsammans!

ellan sa...

Åh vilken trevlig utflykt! Man borde minsann starta en liten trädgårdsförening, så man kan hitta ännu en anledning till att besöka roliga platser och fika gott. :-)
Ha det fint!

Meta sa...

Mums.:: Undrar hur många gånger vi sagt att vi ska åka dit när jag är hos dottern. Nu måste det bli av nästa gång. Det ser ja ju på era bilder. Vi kanske ses på ditt jobb nån gång med när jag är där. För fika det måste man gör och helst på olika ställen varje gång jag är där.
Ha en fin vecka
Kram Meta