måndag 20 oktober 2014

Ett dagsverke...

Vilken helt galet skön dag det var igår.
Hela 15 + grader jag stornjöt.

Jag har fått mina pioner som beställdes i våras.
Så nu skulle de ner i jorden.

Han den ende grävde & planterade.
Det var inga små gropar direkt som de behövde jag hade noga läst på.
Han den ende sa:
Du har då tur som är trädgårdsintresserad men inte orkar gräva själv.
Ja ibland har man tur sa jag glatt medans han svingade spettet klonk klonk


Så fina rötter!
Till superbra priser.
Ett ex. svavelpionen jag sett gå på 695 kr  kostade 295 kr !

Jag beställer genom Svenska Pionsällskapet.
Följande sorter har jag att vänta & längta tills de blommar nästa år 

Foto : Page Dickey

Early Windflower

Foto :Gunilla i Ekeby

Hillary


Old Rose Dandy


Svavelpion
Tänk en alldeles egen svavelpion som jag längtat efter en sån!
Underbart vacker.

TACK för att du kikade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM 
från
mig!

4 kommentarer:

Rosor och Akvileja sa...

Åh, vad roligt för dig att få dina pioner. Här grävs det själv, får inte hjälp förarens jag verkligen inte kan och orkar.
Men han är snäll ändå. :)
Ha det bäst. Åsa

Meta sa...

Ojoj vilket habegär som dyker upp hos mig . Meeen var skall de sättas det börjar bli fullt nu på kolonin. En fördel är ju det blir inte så mycket ogräs när man har mycket hihih
Ha en fin vecka
Kram Meta

Millas Trädgård sa...

Svavelpion! Vilken lycka! Det vill jag också ha:-)
Lycka till med och hoppas de grönskar ordentligt till våren.
Kram Milla

Annika Christensen sa...

Vem drömmer inte om en svavelpion?
Alla pionerna var superfina. Ring när de blommar så kommer jag.jag tar fikabröd med denna gången.
Kram
Annika