söndag 30 mars 2014

WOW säger jag bara är den läcker eller ?


WOW alltså den här crocusen "Ruby Giant" det är helt galet snygg!!!
Jag har flera favoriter bland crocusen i min trädgård.
Men jag måste bara säga att det här är den enda med WOW faktor!


Färgen är lysande särskilt när solen ligger på.
Den skiftar i violett.
Jag har den på flera ställen .

Tänkte att det skulle blir sååå läckert om jag satte den vid en mörkbladig alunrot.
Alunroten behåller ju sina blad på vintern det flesta i alla fall.
Denna heter " Midnight Rose "  har stänk av rosa på de mörka bladen.
Den har övervintrat i kruka i flera år.
Men när jag nu fick denna idé till växtkombo så planterades den ut till hösten & fick crocus till sällskap.
Midnight Rose Ruby Giant 

Och ja jag är mer än nöjd :-) 

TACK alla ni som röstade fram mig till 2 :a platsen på Besökstoppen!
Välkommen som följare 
Minna,Trädgårdsflum & Wohnsinniges aus Smilabergen !

TACK för att du kikade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!



4 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

Snyggt!!! Så här års skulle man vilja vara aningen mindre och bara smyga runt och beundra alla vackra krokus och scillor :)

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja va fin, vilken härlig kombo.
Grattis till 2: a platsen, stort! :)
Förstår inte riktigt va du menar där du nämner min blogg? Lite trög idag, men inlägg har jag gjort, join meee

Kram :)

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Aha nu förstår jag, men de e ju ett bra tag sen, välkommen o följ mig om du vill också! Kram igen :)

Rost och rädisor sa...

Riktigt läcker krokus och läckert fotad! Tror också den gör sig bra med en mörkbladig alunrot.
Problemet är att komma ihåg alla lysande idéer. Jag brukar skriva ner i en pärm, men sen glömmer jag titta...

Ha en bra vecka
/Anette