måndag 17 mars 2014

Vilken dag så många intryck!



Igår var vi ju på Brunnsvikens Trädgård på bokreleasefest!
Boken heter "Trädgård i kruka" 
av fotografen Annika Christensen & journalist Ulrica Otterling.

Det var en bil fylld med 5 st Acchlejor som tog riktning på storstaden.
" Det är vi som ryms i en bil! "
Solen sken & vi var alla förväntansfyllda!

Bild IPHONE
Butiken var välfylld med växter som lockade till inköp.
Flera spannar 'som tagna ur boken' med fina kombinationer 
 fanns att titta på framme vid "scenen".

bild IPHONE
Acchlejorna ville såklart ha med sig var sitt ex. hem.
Ulrica visar de fina vykorten som fanns till försäljning motiven var från boken.

bild IPHONE
Rara Annika signerade glatt bok efter bok!
Med en personlig hälsning i varje :)

bild IPHONE
Jag köpte med mig ett bronzeaktigt gräs & lite annat.
Det blir en kombo alá Annika som jag såg i en tidning nyligen.
Den bilden har jag haft på näthinnan sen dess.
Så nu känner jag mig helnöjd över att äntligen fått tag på ett sånt gräs.

 Vi träffade många bloggare idag.
Det var så roligt att ses även om det var som hastigast.

Och boken hur var den?
Åh den är jättefin på många sätt & vis!
Underbara bilder ,så fin layout & jag gillade formatet på den helskarpt!
Inspirerande bilder & lagom med text.
Det här är en bok som kommer plockas fram gång på gång!
Rekommenderas vamt!

TACK för att du kikade in till mig.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!


8 kommentarer:

Tittis trädgård sa...

Vad kul att vi såg varandra i folkvimlet! Verkligen en härlig bok att inspireras av. Så fint det blir med ditt gräs/ Kram Titti

Meta sa...

Låter som en härlig dag som du är nöjd med. Gräs är inte så lät att få tag på än. Det blir nog bättre nu när det skrivs mer om det. Boken får nog bli inhandlad ser jag.
Ha en fin början på vecka,
Kram Meta

mainosteipit sa...

I like the way those photo printed cause in Finland i do printing services and i specialize digital printing.

Anni sa...

Åh, jag var också där men inte sjutton såg jag det där gräset - det hade ju passat perfekt i den lilla zinkhinkplantering jag gjorde när jag kom hem!

Lyckost dig som har en boxer ...

Eva Linnea sa...

Halloj Helena! Ja, jag såg att det var många som räckte upp handen när Annika frågade vilka som kom från bloggvärlden. Jag ska på trädgårdsmässan på torsdag och hoppas få byta några ord med Annika då. Jag och min trädgårdskompis var ganska snabbt i väg och jag känner tyvärr inte igen så många bloggare till utseendet.
Kram från Eva Linnea

Sallys hus sa...

Heeeej!
Å den där boken skulle jag gärna vilja ha å vad mysigt att åka på roadtripp;)
Kraaaaaaaam katarina

Veronica sa...

Det var verkligen superkul! Synd bara att man inte hinner prata så mycket!
Boken har jag burit med mig sedan dess :)

Kram

AnnA sa...

Hej!
Ja, jag tankade inspiration från Annika&Ulrica på Malmömässan. Jättefin bok!
Hälsn
AnnA