onsdag 12 februari 2014

På sin vakt...'Hur svårt kan det va'?


Nu har jag försökt fånga stjärtmesarna på bild i flera dagar.
'Hur svårt kan det va'?

Men de är på sin vakt .
Rör sig precis hela tiden & det snabbt!


Jag har en bild på näthinnan ....

För många år sedan hade jag en talgboll hängandes precis utanför vardagsrums fönstret.
Det var mest för att vår dåvarande hund skulle ha nått att titta på när han var själv hemma.

En dag var hela bollen dold med stjärtmesar det såg ut som en vacker julkula med alla stjärtarna neråt.
Ingen kamera fanns till hands denna gång...

Men både jag & vovven tittade fascinerat på dem!


Det lär jag troligtvis inte få se igen.
Men jag fotar vidare man vet aldrig...

Oups nu vart jag avslöjade av den till höger i bild :-D

♥Visst är de söta?! ♥

TACK för att du kikade in till mig en stund!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.

KRAM
från
mig!

9 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

Alldeles underbara!!!

Annika sa...

Å ja de är så söta! Som små pingpongbollar med stjärt! :D
Ha det gott!

Birgitte sa...

Hej Helena. Jo, de er rigtig søde.

Meta sa...

Det är jättesvårt har jag märkt att fota alla fåglar En riktig utmaning.
Du lyckades ju bra.
Ha en fin mitt i veckan kväll
Kram Meta

Kristinas oas sa...

Oj, stjärtmesar har jag aldrig sett förut. Vad söta de var! Tycker du lyckades bra, det är alltid svårt att fota fåglar, speciellt de som aldrig sitter stilla.
Kram Kristina

Kia sa...

Du får ligga och lurpassa under nån gran! :)

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Stjärtmesarna är verkligen fantastiskt söta!!! De är rastlösa små krabater och svåra att fånga bra på bild men de sitter ju så fint på ditt hjärta, som jag förresten gillar väldigt mycket :-)
Ha det gott. /Ingela

Anonym sa...

De är så otroligt fina! :) Ser nästan exotiska ut.
Vilka ursnygga pioner du har lagt rabalder på! Vågar mig knappt in på sidan. Blir så dyrt.. ;)
Kramar!

Isas Trädgård sa...

Supersöta fåglar - har aldrig sett dom tidigare !
Ha det så gott !
Kram/Isa