torsdag 22 augusti 2013

När gick det snett?Vad var det som hände?


Odlarlusten smög sig på förra året...

Jag skulle så tomater & chili.
Till våren beställde jag fröer.

2 st. tomatsorter & 2 sorters chili.
Resten skulle jag byta mig till.
Jag sådde fröna.
De grodde.

Fri & fröjd.
Tills jag fick se svärmors hm...
Hennes var liiite grövre än mina spagetti tunna plantor.

Nåja det reder sig när de får komma ut tänkte jag.
Nope det gjorde det inte.
Svärmor & jag hade ett "tomatbattle" ett tag 
men jag insåg ganska snart att loppet var kört.


Det här är min ampeltomat???
Sorten heter "Hundreds and Thousends" ha ha ha till låt mig skratta
Vänta här så ska ni få höra...
Beskrivningen löd : sätt 3 plantor i en ampel & du kan skörda
2000 tomater!!!
Redan när jag skulle plantera dem i större krukor
 insåg jag att det där med ampel var kört...
De var ca. halv metern höga de skulle ju gå av !

Nåja jag låtsades som om inget var fel & lät dem bli hm....friväxande på ...hm höjden.


Jag lovade mig själv att här skulle minsann räknas tomater...
Varje mogen tomat skulle "bokföras" med ett sträck på växthusväggen.
Jag la fram en blyertspenna.


Och ja hur har det gått så här långt den 22 augusti?
Blyertspennan ligger oanvänd...än så länge...

Nästa år ska sambon ta över tomatodlingen.
Du gödslar för dåligt säger han...

Lycka till säger jag :-D
Jag är inte bitter ha ha

TACK för att du kikade in till mig!
Lämna gärna en kommentar det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

3 kommentarer:

Ruben sa...

Man undrar ju hur den ampeln skulle ha sett ut. Som skulle härbärgera trenne tomatplantor. 50-liters ampel?
När växter drar iväg på det där viset beror det oftast på för dåligt ljus.

Ha det gott - tomatgott!
/Ruben

Anonym sa...

Kanske krukan var felmärkt?
Kanske var det ingen ampeltomat(finns såna..?)..
Låt maken ta över tomterna nästa år, satsa på en ampelpotatis istället!
( finns såna...?)
En tomat blir det i alla fall, ser jag. :)
/ Teppi

Anonym sa...

Hej!
Satte den sorten förra året...fick nästan ingenting jag heller! Bara några rankor med mycket få tomater...