lördag 24 augusti 2013

För en månad sen ungefär...


För en månad sedan på ett ungefär tog jag skott av mina doftpelargoner.
Stack dem i såjord.


Och de har rotat sig finfint!
Dags att plantera om alltså.
Använder U-jord så slipper jag tänka på att gödsla.


Lerkrukor tycker jag är finast & de trivs väldigt bra i dem oxå.


Men eftersom jag planerar att ge bort dem så får de "bo" i plastkrukor så länge.
För lerkrukor torkar ur rätt snabbt & kräver passning.
Då kan det vara bättre att de som får dem själva får välja i vilken sorts kruka de ska planteras i.
Pelargonskott är perfekta "gå bort" presenter.

TACK för att du kikade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.

KRAM
från
mig!

3 kommentarer:

Helens trädgård sa...

En planta av Doftpelargon gör mottagaren glad.
Sen är det roligt att få dela med sig av sina pelargoner.

Trevlig helg!

Birgitte sa...

Hej Helena. Hvor er det nogle fine og sunde skott du har taget. Jeg har aldrig tænkt på, at give skott væk, men det er jo en rigtig god idé. Jeg har også lavet mange og det er faktisk ret enkelt. Pelargonier er taknemmelige og kræver ikke så meget.

Vanja sa...

Alltså... man blir ju så glad när man tar upp sina sticklingar och ser att de har fått jättefina rötter! Jag har en hink med en massa olika buskkvistar som jag ska ta sticklingar av där ute nu. Vi får se hur det går med den saken. Kram!