måndag 5 augusti 2013

Alltså hur ser här ut... typ i verkligheten?



Jag väntar besök i trädgården.
En bloggvän kommer imorgon & det är jättekul!

Ja hur ser det då ut här i trädgården?
På riktigt typ i verkligheten.
De som vari här vet.

Alltid när jag väntar besök just sånt besök som vill se trädgården 
då brukar jag gå ett varv & titta med lite andra ögon
 än när jag bara lullar runt & myser & pyser ;-)

Det är då jag tänkte men så här ser ut!
Hjälp!
Meen så tänker jag lite till ...
Hjälp!
Så det ser ut!

Inge "snyggskimmer" i verkligheten inte nähä då..
Funderar på att uppfinna glasögon med just  "snyggskimmer" 
som jag delar ut redan vid grinden.
Såna där som ger ett fantastiskt sken,lite mjukt dis & en lullull känsla ;-)

Suck....
Det blir nog bra :-D
Avledande manövrar är bra men jag avslöjar inga här ;-)


TACK för att du kikade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!



9 kommentarer:

Ruben sa...

Ingen fara! Veronica ser ändå allt i ett rosenskimmer, det har hon gjort sedan hon träffade Stefan!!

Ha det gott!
/Ruben

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Helena !

Än en gång ett besök i Din jättevackra trädgård. Har varit här många gånger. men kanske första besöket för i år.

Tur att jag har en del perenner.Rosor, Kärleksört vildvin,
vildväxande Malva.Smultron,och självsatt Vinbärsbuske som kvävs av Vildvinet.

Nu blev det Prinsen som får härja fritt på balkongen.

Han har en förmåga att bita i dem,
så han får nöja sig med tygrosor.

Köpte Tagetes och strödde ut fjolårets minipenséer o.prydnadsgräs.
Satte krasse som tyvärr har fått myrsamhälle i krukan. Har försökt få bort dom, men de vill inte flytta.
Lagt dit kokta äggskal, sprejat med såpvatten. Inget hjälper.
Måste vara en invandrande myrart.

Har Du fritt från ohyra.

Härlig sommarvärme som gör att allt frodas.

Ha ett trevligt besök med bloggvännen.

Kram Mi

Kia sa...

Tror nog inte din gäst kommer att klaga! :)

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

trädgårdsdrömmar sa...

Det blir nog lyckat det besöket.Allt ser så vackert ut på dina bilder.
Kram.

Vanja sa...

Visst är det så, men du... det är ok. ;)

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Inte behöver du något snyggskimmer :-))) Nog är det alltid lite fixande inför ett besök. Man vill ju liksom visa trädgården från sin allra bästa sida. Men någonstans finns det en gräns Den är som den är. Och din är alldeles toppelitopp!! Undebar rabatt!

Kram

Merja sa...

Inte behöver du oroa dig. Ser jätte fint ut på din bild! Frodigt och grönt.
Lycka till!

Sussi.Sussinghurst sa...

åh, hvis haven bare er halvt så smuk som på billederne, så vil din gæst beundre den og ønske, at det var hendes have :)

Acchleja-Carro sa...

♪♫ Bakom mina solglasögon... ♫♪♪
Ha det fint! Kram Carro