måndag 8 juli 2013

Lite tidigare...



I år är fuchsiorna fina redan nu.
Annars brukar de vara bäst i augusti.


De är alla gamla övervintrade exemplar.
Jag har dem i skuggan från en stor ek.
Det gillar de..


Den här heter "Whiteknights Pearl" den är favoriten.
Gillar de småblommiga bäst & den här har så fin färg.

Antingen gillar man fuchsia eller inte.

Förut samlade jag & hade mängder av sorter.
 Men numera har jag mina favoriter som jag övervintrar år efter år.
De är som kära gamla vänner som jag väcker varje vår!
Och de blir finare med åren med sina knotiga stammar.

Precis som vi människor ;-)


TACK för att du kikade in en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!


3 kommentarer:

Birgitte sa...

Hej Helena. Sikke en fin opstilling du har med fuchsiaerne under eken. Det ser godt ud. Jeg kan godt lide fuchsia, men synes, de er lidt svære at få til at blomstre og overvintre, så jeg holder mig til pelargonier.

Tant Otteskrufv sa...

Så söt!Jag drömmer också om knotiga fuchsior, en i kvarteret har ett par riktiga praktexemplar, men det är svårt när de dör under vintern.Kanske kommer jag att lyckas bättre nu när vi har orangeriet? :)

Veronica sa...

Jag är lite av en periodare när det gäller fuchsior! Förr var jag alldeles betagen i dem! Sen var det så bökigt med överlevnaden så jag typ, förträngde dem....
Men nu märker jag att förälskelsen börjar komma tillbaka :)

Kram