onsdag 31 juli 2013

Alldeles förtjusande!


Det började regna igår runt lunchtid & höll på hela dagen & kvällen.
Kanoners för trädgården!


Efter några timmar började jag ändå känna mig lite rastlös...

Man är ju van att vara ute hela dagarna visserligen i skuggan men ändå ute.
Tog kameran & fotade det jag kunde från trappen.



Ljuset var lite speciellt & regnet  sådär lagom strilande.


Så kom jag på att växterna inne kunde får en sommardusch!
Amazonliljan gillar de ljumna dropparna.

Ett alldeles förtjusande sommarregn!
TACK för att att du kikade in en sväng till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.

KRAM
från
mig!

10 kommentarer:

Törnrosa sa...

Förtjusande, var ordet. Som alltid hos dig.
Kram

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Härliga bilder.
Ja, och härligt regn. Skurar igår blev mer under kvällen och natten. Droppar fortfarande. Hör hur de därute dricker glupskt.
kram
/Katarina

Meta sa...

Bra tänkt att vattna de växter som finns inne, då slipper man en massa blött duschvatten inne. Även här regnar det en hel del igår skönt här är såååå torrt.
Ha en härlig dag
Kram Meta

Knatten sa...

Hej. Jo regn behövs ju men som sagt, man blir rastlös till slut. Vad ska man göra om man inte får vara ute i trädgården? /Knatten

Veronica sa...

Högst förtjusande Helena!

Ett regn är skönt men precis som du skriver så blir man till slut rastlös.....

Kram

renate sa...

Underbara regnbilder,här regnade det också och jag var glad för det.även jag fotade lite och vattnade i växthuset med regnvatten.
Ok solhatt på.
Renate

Hildas Hem & Trädgård sa...

Det regnet var verkligen välbehövligt. Allt är snustorrt hemma i trädgården men nu blir det bättre....
Många kramar

Märit i Mariehem sa...

Fina bilder av det efterlängtade regnet! Ska också komma ihåg att ställa ut inneväxterna.

LINDA sa...

Visst är det härligt! Hoppas att gräsmattan ska bli grön nu. Huset är nästan tomt på krukväxter eftersom de står på ljusterapi utomhus - hoppas att de ska bli extra fina till vintern.

Solsken
//Linda

Annika Christensen sa...

Så regnet kom till dig till slut.
Det lär bli mera regn här i slutet på veckan och det behövs verkligen.
Allt gott
Annika