onsdag 6 mars 2013

Rosa Chinensis 'Mutabilis'



Jag kunde ta mig in i växthuset igår det var länge sedan.
Måtte det inte komma mer snön nu...

Det var bra att jag förberett för sådd redan i höstas.
Jag brukar göra det.
 Men jag hade glömt hinken fylld med lite av varje till frösådd inne i växthuset...

Så först igår så såddes fröna jag planerat så i februari.

Vad roligt det var att komma igång!


Tomat 'Houndred and Thousends'
Tomat 'Rosella'
Chilipeppar 'Lemon Drop'


Inne på glasverandan blommar en av mina favorit rosor.


Inte heller rosorna ser ut som de ska när de kommer så här tidigt.
 Men jag säger som vanligt vad gör väl det?
Inte ett dugg :-)
Alla blommor som bjuder till och sätter knopp redan är välkomna!

TACK för att du kikade in till mig.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

6 kommentarer:

Meta sa...

det är ju ett gott tecken på att de lever, Vilken tur att du kan ta dig in till växthuset, annars hade det kanske blivit lite sent med odlingen, fast ingen vet det kanske blir en sen säsong om de fortsätter att vara så här kallt på nätterna.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Millas Trädgård sa...

En ros är ändå alltid en ros...Härligt!
Kram Milla

trädgårdsdrömmar sa...

Vad gör det om blommorna inte blir riktigt som dom ska.Vi behöver dessa som startar tidigt nu när vi väntar så på våren.Kram.

Birgitte sa...

Hej Helena. Held og lykke med frøsåningen. Ja, det er herligt med blomster på denne årstid og din rose er rigtig vacker.

Kristinas oas sa...

Åh, så underbart med en ros så här års. Tack för att du delade med dig! Kram Kristina

Fågel Blå sa...

Härligt Våren är här!
Kramar Kathrine