torsdag 21 mars 2013

Mitt begär...


Jag satt och tittade på bilder från förra året så här dags.

Och det var ju en viss skillnad...
Violer i alla möjliga färger hade jag planterat i olika lådor och krukor ute.

Äh det är lika bra att leva i nuet tänkte jag...

 Men bläddrade sen längtansfullt i reklambladet från stadens nya blomsterbutik.
Finfina erbjudanden på vårlök,primula,påskliljor,penseér osså förgätmigej....åh...åh suck...

Ja ja de skulle tvärdö ändå ute och glasverandan är full med övervintrare
 så där finns ingen plats för vårens alla godingar.

Nej de får allt vänta innan de får pryda min trapp.


Min camelia inne på glasverandan blommar vidare!
Det är ju tacksamt att ha camelior när våren har slagit tvärnit.

I helgen ska jag åka och hämta den rosa camelian.  
En vän som jobbar i en blombutik i närliggande stad har ställt undan en till mig!

Hur långt kan man egentligen åka för att stilla sitt camelia begär hm?


Jag ser att det blir fler följare via bloglovin vad roligt.
Välkomna ska ni vara!

TACK för att du kikade in en stund.
Lämna gärna en hälsning då blir jag glad,.
KRAM
från
mig

7 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Vilken underbar Kamelia!
Kramar Kathrine

Anonym sa...

Man kan køre langt efter en kamelia! Selvfølgelig kan man det.

samson sa...

så vacker camelian är,
man kan nog åka eller göra nästan vad som helst för att stilla ha begäret
ha det så bra
maggan

Alice´s Eventyrland sa...

Det er en vidunderlig camelia! Jeg skal bestemt også have camelia hvis jeg får mig en vinterhave, de er så smukke og blomstrer nettop nu hvor vi venter med længsel på havelivet! :)
Ha en dejlig dag!

trädgårdsdrömmar sa...

Så fin den är den vita kamelian.Provar just nu med att sätta sticklingar av min rosa Kamelia.Får se om det går bra.Kram.

Kristinas oas sa...

Så fin, så fin är din kamelia. Underbart vårlig! Kram Kristina (som också har svårt att hålla sig från fler inköp när reklambladen dyker upp i posthögen)

Kia sa...

Fint den blommar!
Plantera om pellisar måste jag med göra. Gurkan har flyttat till större i alla fall! Alltid något.

Ha det toppen!
Kram Kia