söndag 2 december 2012

Shabby chict vintage eller nått...


Jag har bytt gardiner i vardagsrummet!

Hade haft dessa på näthinnan sen tidigt i höstas då jag först såg dem.
Nu slog jag till för jag kände för att boa in mig lite.
Har alltid vita spetsgardiner annars.


 Det känns lite mer varmt och ombonat.


Bara att tvätta,stryka och hänga upp det gillar jag :)
Svanfors heter märket och de har massor  av snygga gardiner och kuddar.
Jag gillar grova tyger som ser slitna ut.
Och dessa som är ofållade och lite fransiga är precis min stil.



Jag har fönster åt 2 håll och det här vetter åt baksidan.
Ja det var lite inne från mitt hus.

Idag har jag fyndat ett par ljusstakar från en växtbutik i stan som rear ut allt.
Jag har oxå fixat med hyacinter och amaryllis .
Men ljuset uteblev så inga bilder på det nu...

TACK för att du tittade in.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för!
KRAM
från
mig!

11 kommentarer:

Roser og Patina sa...

Åh så fiine gardiner du har kjøpt! Og den stålampen var bare lekker:)
Ønsker deg en fin søndag. Klem fra Ellen

sharon sa...

those are the cutest curtains ever!!!

trädgårdsdrömmar sa...

Snyggt.Lite åt det tuffa hållet.Man behöver lite sånt som ger en ombonad känsla.MVH

Vanja sa...

Ja, det gör hur stor skillnad som helst på ett rum att byta gardiner. Vi har alltid vita gardiner i sovrummet annars, men i oktober satte jag upp mörkgrå, och vips kändes rummet jättelitet, ombonat och mysigt helt plötsligt. Glad advent!

Cajsas Faster sa...

En riktigt skön adventstid önskar jag dig!

Kram Marie

Veronica sa...

Den där lampan skulle jag vilja ha i Vinterträdgården :)

Trevlig advent!

Kram

Mina Gröna Tankar sa...

Jag som är gardinallergiker får hålla med er trots allt! Dom va fräcka! Liknar ett par byxor jag hade, och älskade, en gång ;)))

Hélena sa...

Snyggt! Gillar också det lite grova och fransiga.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Anonym sa...

Ser att spindelliljan överlevt. Hoppas att den blommar nästa år.

Helens trädgård sa...

Supersnygga gardiner!
Helt och hållet i min smak :=)

Trevlig avslutning på adventshelgen!

Unknown sa...

Ojoj, vilka läckra gardiner du fått tag i! Förstår att de "fastnade" när du sett dom, och vilken tur att de fanns kvar!
Alltid lite kul å se hur andra har det inne, vanligtvis är det ju från trädgården ;)
Ha en fin måndag!
Kram Allis