fredag 7 december 2012

Drömmarnas trädgård...


När frågan ställs...
Vilken som mina drömmars trädgård är?
Så tänker jag alltid först på...

Hannus trädgård!
Och så Ninfa i Italien.
Men...


Egentligen lever jag i mina drömmars trädgård.
Min trädgård!


Det är bara det att den inte syns så bra just nu.


Men jag är säker på att den finns där under nånstans! 
För jag känner igen formerna på den :)

Igår pulsade jag runt i trädgården och trampade upp stigar till
 fågelmatningen,komposten och växthuset osv.

Men denna mängd snö vi fått går det inte att skotta överallt.
Men att trampa upp stigar det funkar ju.
Liiite jobbigt var det allt!

Det var mitt bidrag till dagens tema det är ju Blommig Fredag.
Kika in till Hélena med bloggen Bland Rosor & Bladlöss

TACK för att du tittade in till mig!
Skriv gärna en hälsning det blir jag glad för :)
KRAM
från
mig!

25 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Helena !

Var nyss ute i 9 minus och som Du trampade upp en fåra, så jag kommer åt att fylla på bollar i mataren.Sedan har jag matning av utelevande katter under min balkong.
Andra året.I kväll är det fällfångning, det är en katthona som de ska försöka få in.Okastrerad antagligen.Det har varit stora kattkolonier här och finns på andra ställen i stan, ja i hela Sverige.Som man måste bukt med.

Och Sigge mår bra och älskar väl snön.

Må så gott och ha en skön Fredag.

Kram Mi

Anna Vattenkanna sa...

Jag tycker mig ana en trädgård under allt det vita där på dina bilder men sommaren är ju bara bäst!

Kram

Birgitte sa...

Hej Helena. Jeg kan også fornemme havens former i sneen. God idé at trampe stier. I har fået mere sne end os, så det kan være nødvendigt!

trädgårdsdrömmar sa...

Din trädgård ser ut som hos mig dold under massor med snö.Men har precis varit ute för att se hur det gick för R att sätta på ny drivrem.Och det hade han lyckats med ,men det gick inte att få fart på skruven.Fick se att det satt ett par små stenar i kläm som låste alltihop så dom fick vi bort och så JIPPI var det fart igen.MVH

Lisa sa...

Ja Ninfa, det vore en dröm det :-) Men visst har du vackert hos dig nu också...fast såklart ljuvligare sommartid. Tror du har glömt att länka dig till Blommig fredag idag ? Ha en fin helg
Lisa/Lisas trädgård

Fågel Blå sa...

Åhh så fint!
Kikar in och önskar dej en fin Adventshelg
Kramsi Kathrine

Berit sa...

den ligger där och väntar på dig:)
Ha en underbar helg!!

Sabelhagens Olivlund sa...

Tur att trädgården är där under och lämnar sina former synliga. Mycket snö har du.
Ha det gott.
Kram Maria

Norr om Köpenhamn sa...

Snö var det här med och trädgården är gömd. Jag hann aldrig plantera mina nya tulpanlökar som skulle blomma så fint till våren :(( Men jag har bara mig själv att skylla!!
Vitt och härligt är det nu i alla fall.
Tack söta för uppmuntran på fb :)

Nu önskar jag dig en mysig adventshelg!!
Kramar
Ulrika

IreneL sa...

Härliga vinterbilder på din trädgård!
Ha en skön helg!

Mia sa...

Gömd under vita täcken ligger en inspirerande juvel :)

Meta sa...

Du det är bra för mössen också, de gillar inte när man trampar ner snön.
Ha en härlig fredagskväll och en fin andra advent.
kram Meta

sharon sa...

I love your house too!

Ninnis sa...

Väldigt vacker trädgård i vinterskrud...=)
Trevlig helg !

Kram Ninni

Veronica sa...

Alltid lika underbart att läsa dina inlägg Helena! Jag blir alltid så full i skratt....... Jag ser din trädgård under all snö och den är såååå snygg :)

Jag ska testa det där med att tillverka stigar i morgon för att spara ryggen :)

Bloggkramar

Inger Marie sa...

Så fint..og ane din hage under vinterdekke...den hviler seg og venter på deg til neste sesong:)
God helg:))

Vivishagerom sa...

Selvfølgelig er din egen hage, din drømmehage. Hagen er jo den beste plassen vår på jord!

Håper du får en kjempe fin helg! Klem

Bettina Bäck sa...

Måste ta mig till Hannus trädgård i sommar. Har bara sett den på bild. Skönt att ha en egen trädgård, och skönt att ha drömmar ... Fin helg! :-)

Gunilla sa...

Skönt med en paus från trädgårds arbetet ibland.
Nu är det bara att vänta på våren.

Trevlig helg

Elin sa...

Flotte vinterbilder - hagen din er kjempefin med snø. Jeg er sikker på det er en super hage andre årstider også:)
God helg!

Vivian Tisting sa...

Ja visst är den där, Drömträdgården under det vita.
Ha en alldeles, alldeles underbar helg
Vivian

Hélena sa...

:-) Det är det jag ska göra idag. Trampa upp stigar och runt avenbokshäcken. En del rosor ska också rensas från snö annars kommer sorkarna och ringbarkar dom under snön. Är det inte det ena så är det det andra.
Ha en härlig 2:a advent!
Kram Hélena

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Ja, din trädgård är verkligen en drömträdgård! :) Hoppas jag får möjlighet att se den live någon dag.
Ha en finfin adventskväll!
Kram,
Anna-Karin

Anjas Hill sa...

Så är det ju! Man kikar på andras 'färdiga' trädgårdar som kan bli en stund en drömmarnas trädgård. Men, det är den egna som är egentligen drömträdgården - platsen för drömmars förverkligande.

/Anja

Anjas Hill sa...

....När jag tittar på din högerspalt och alla fina bilder där från din trädgård så tycker jag allt att den ser ut som en dröm!
/Anja