torsdag 16 augusti 2012

Inte såna jag menade :-)


Härom dagen frågade jag min grannfru om hon hade några flaskor modell mindre.
Jag tänkte göra saft.
Brukar bara göra på ett par liter bär i taget, kokar i kastrull och använder silduk.
På så lite bär blir det inte så mycket saft
 men jag tycker ändå det är trevligt att dela med mig.
Då är det bra men små flaskor.

Jaddå sa grannfrun det hade hon pinnade hem till sig och hämtade...
Nu vet jag inte riktigt om vi förstod varandra för så här små flaskor menade inte jag :-)


Nåja jag la alla i blöt och tvättade bort etiketterna.


Perfekt till alla sensommarens blommor ju!
Zinnia 'Sunbow Purple' och 'Sunbow mixed'


Jag har redan börjat fundera över vad jag vill så nästa vår :-)


Det är så roligt att piffa ute och inne!

TACK för att du tittade in till mig idag.
Ha en fin dag!
Lämna gärna en hälsning.
KRAM
från
mig!

14 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Det var söta små flaskor. Kanske inte så mycket att hälla saft i men till blommor är de perfekta.

Ha en bra dag

Kram Karin

Mia sa...

Blev ju jättesött utan saft i flaskorna!!
kram mia

trädgårdsdrömmar sa...

Söta små flaskor du fick.Passar ju bra till vaser.MVH

ZielonaMila sa...

Nice photographs, an interesting idea. I am greeting

samson sa...

blev ju så snyggt
men vart tog saften vägen
ha det så bra
maggan

Tant Otteskrufv sa...

Precis lagom stora flaskor för en liten gåbortskvätt med saft tror jag :)Men låt dem fungera som piff ett tag, det var fint.

X sa...

Så tjusiga de små flaskorna med blommor blev/ Kram Lussan

Birgitte sa...

Hej Helena. Det var nogle søde små flasker. De passer perfekt til zinnaerne. Det ser romantisk og glædelsesfyldt ud.

Helens trädgård sa...

Helt perfekta flaskor men inte för saft ;=)
Dom pryder brickan helt perfekt.

Ha det bäst!

Fågel Blå sa...

Wow vilken effekt dessa flaskor med blommor i!
Härligt!
Ha en fin helg
Kramar Kathrine

Bettina Bäck sa...

:-D

Hélena sa...

Vad snyggt det blev! Jo, garvsyran kan ställa till det men jag krattar bort löven på hösten när de har fallit ner. Visst några enstaka kan finnas kvar men de är inte många. Idag har jag syrener, Mme Plantier, ullvide, kransveronika, malva, Löjtnatshjärta, lammöron och sköldpaddsört som växer i utkanten av kronan. Hittills, rosen är inne på sitt femte år, trivs de bra. Speciellt syrenerna, rosen och lammöronen. Jag får testa och se vad som händer. Jag har ju bara en ek så att kratta bort löven går ganska fort.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Kia sa...

Fick du snapsflaskorna? : ) Fast det är ju lite gulligt att ge bort en sån liten flaska med saft.

Ja, vad ska man så nästa år? Hm , jag har redan beställt lite fröer. : )

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Linneskåpslycka sa...

Vilket fint arrangemang det blev av de söta flaskorna:)

Beundrar dina fina doftpellisar- så fina:)

Ha en fin helg:)
Kram