lördag 16 juni 2012

Vad länge...



Vad länge alliumen blommar i år!


De blommar och blommar...
Trots all regn och blåst så är de lika fina.


Den oranga vallmon som jag för en ojämn kamp emot är nu på gång...


Inte lika trevligt...
Men jag kämpar på den SKA bort!
Jo jag tycker den är fin men sättet den sprider sig på är inte kul alls...
Den växer inte i en tuva utan den dyker upp både här och var...
Suck jag hoppas att den till slut ska utrotas i just den här planteringen.
Kanske de andra växterna kan tvinga bort den så småningom.

TACK för att du tittade in en sväng!
Skriv gärna en hälsning.
KRAM
från
mig!

12 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Inget ont som inte har något gott med sig. Varför stämmer gamla ordspråk så ofta??? Den svala, haha, försommaren har då saktat ner förfallet hos många blommor och det är ju bra.

Grodorna mår bra och hälsar :-D

kram

Felix sa...

Vackert med dina allium! Tur att de gillar regn. En del andra blommor blir inte lika fina när det regnar. Jag måste försöka plantera allium, fast det är väl godis för sorken...

Sommarhälsningar
Elisabet

Aud sa...

Allium er virkelig flotte der de rager over de andre staudene. De må man bare ha mange av.
Ha en fin helg :-)

Tant Otteskrufv sa...

Man KAN klippa bort blomknoppar...men hos mig får det gärna komma fler allium. Illorange vallmo däremot hamnar ofta direkt i en vas, långt från rabattkamraterna :)

Bettina Bäck sa...

Men precis, den "svala" försommaren har ju sina fördelar. Som att blommor håller lite längre. Det gäller kanske att ta fasta på sådant. :-)

kullervilla sa...

Härliga bilder.
Kramiz//kullervilla

Fia sa...

Jag gillar ju den oranga vallmon jag, men även hos mig har det hamnat ett par alliumar bland dom, och det skär sig hemskt.

Birgitte sa...

Hej Helena. Ja, det må være aliumår i år. Jeg har nogle som dine, der er ved at være slut og så har jeg andre, der står på spring. Der er rigtig mange knopper lige nu. Jeg glæder mig! Jeg har valmuen "Claus" sammen med mine alium og synes, det er fint. Men jeg klipper frøkapslerne af og sår dem hver vinter, så indtil nu kommer de kun dér, hvor jeg har sået!

Lövkojan sa...

Så vackra de är!
Kom just att undra var mina är, jag hade ju såna, kanske mina är sena.
Om de haft en annan färg hade det ju varit trevligt tänker jag men orange vallmo, nää :) du får odla marktäckare :)

Ha en fin söndag, kram Marie-Louise

Tina sa...

De kan få sprida sig hem till mig, om de vill..
Har bara gräslöken som blommar lila, fast de är inte dumma de heller!

kramen

Törnrosa sa...

I år är det lite som i England. Där blommar många av våra vanliga växter samtidigt, men här brukar de oftast komma efter varandra i blom.
Hej från Törnrosa

Jutis sa...

Tack för en stunds trevlig läsning! Det var ett tag sen jag kikade in. Hos mig vet jag inte om alliumen blommat så länge, men de har blivit så många! Och det är ju bra:) Kram