fredag 6 april 2012

Har jag blivit heeelt tossig eller...


Ja jag vet inte vad det tagit åt mig men jag kan inte ens påskpynta som vanligt.
Alltså så som jag brukar.
Björk ris med fjädrar = klart!
Nä nu fick jag den  här lysande idén :-)


Jag buntar ihop fjädrar färgvis och ställer ner dom i den fina godis skålen 
som jag fick av rara Linda från Norge.



Hittade ett par förpackningar ljus tag 2 betala för 1 i påskiga färger.
De la jag i Farmor - Brittas ananas skål.
Så kom jag på vi en gång fått en liten liten blomma i en ägg kopp till påsk present...
Var den inte passande i färg?
Funderade jag och letade upp den...

Ja det vart ju fint.
Detta gjorde jag torsdag morgon vi 6 -tiden?!?!
Har jag blivit helt knäpp?
Jag bara undrar?

Var klar med morgon bestyren.
 Bussen skulle gå om en timma då slår inspirationen till :-D

Jag säger då det...
Blir lite orolig faktist :-D


Sen måste jag bara visa det fina påsk - kortet  som kom härom dagen.
Det är min mamma som målat!


Alla har vi olika talanger jag kan då inte måla...
Men påsk- piffa det är jag en hejare på särskilt klockan 6 på morgonen fniss...

Välkommen som följare Camilla,Margreth och Carina!

God fortsättning på påsken alla ni!
Tack för att du tittade in till mig!
Lämna gärna en hälsning.
KRAM
från
mig!

16 kommentarer:

Berit sa...

snyggt!!!
Jag önskar dig en underbar och fin påsk!!

Hélena sa...

:-D Ja, du! Och du som skrev hos mig att jag var den tokigaste av oss två... Jag tror minsann att du slår mig...med hästlängder! Bara det att du har en timme över klockan 6 på morgonen :-) Inser att jag nu riskerar att få äta upp det här i framtiden men det bjuder jag på ;-)
Ha en underbar påsk!
Kram Hélena

Birgitte sa...

God morgen Helena. Hvor ser det godt ud. God idé med fjerene i godisskålen. Jeg synes, det er helt OK at påskepynte kl. 6 om morgenen. Sikke et herligt påskehumør du er i. Jeg tror det smitter HIHI.

trädgårdsdrömmar sa...

Ha ha. du är väl underbar.Kl 6 på morgonen och pyntar.Men när fantasin slår till är det bara att låta den flöda.Det blev ju så bra.Ha en fin Påskhelg nu.Kram

samson sa...

Man får passa på när lusten faller på att göra nått roligt och snyggt blev det ju åxå
Vad duktig din mamma är
GLAD PÅSK
maggan

Linda sa...

He, he, he:) Man vet aldri når kreativiteten slår til:) Så fint du ahr pyntet skålen:) Så flink du er, og mamman din også:) Som jeg skulle ønske jeg var god på å tegne... mine tegninger er mest skremmende...
masse masse god påske:)Snart er det messetid:)

Vivishagerom sa...

Koselig påskepynt! Kjempe flott lys i glade vårlige farger!

Ønsker deg en fin langfredag.

Cajsas Faster sa...

Jag är också morgonpigg och man vet aldrig vad man kan hitta på då?!

Fint har du det iallafall.
Glad Påsk!

Kram Marie

Lena/isklockan sa...

Glad Påsk !! En underbar pyntning! Jag har inte heller några fjädrar i år ....konstigt .

Fint din mamma målar.

Kram

Annika Christensen sa...

Nej du är inte galen. Det enkla är alltid det bästa eller hur?
Fint din mamma målar.
Hoppas du slipper snö och kyla i påsk. Hoppas vi ses på mässan.
Kram och Glad påsk på dig
Annika

Vanja sa...

Se där ja, ljusen ser ju ut som om du stöpte dem vid fem, innan du lade dem i fatet vid 6 ;))

Duktig mamma du har!

Cika sa...

Så annorlunda och kreativt : ) Fint påskkort också!
Glad påsk!
/Cika

Katarinas trädgård sa...

Vilket fint påskkort, det måste du ju sätta upp på väggen! Jag gjorde likadant med mina fjädrar (ja, inte mina egna, jag är ingen höna...), det blev snyggt i en vas, lite omväxling måste man ju ha. Fortsätt piffa (men klockan 6 på morgonen?!)!
Glad Påsk!
Kram
Katarina

Tina sa...

Så fint hon målar!
Jag satte igång och spacklade lite, apropå om att vara morgonpigg..

Glad Påsk till dig!

Mina Gröna Tankar sa...

Påskpynta. Här sitter jag, som ska ha stor påskfest för vännerna om 7 timmar, och läser trädgårdsbloggar. Kanske skulle behöva lite av din klockan6kreativitet nu. Äsch, det ordnar sig, jag brukar få ihop det....

Kia sa...

Vart ska du ha godiset då? Men det har du kanske du redan har ätit upp! : )

Kram Kia