fredag 24 februari 2012

Prinsessan och jag dårrå ;-)

Att det skulle bli sånt drag av en Prinsessas födelse hade man inte trott...
Men många vill passa på att fira det fick vi känna på igår på jobbet!

Oj oj vad med Princess tårtor och bakelser vi sålt  :-)
Konditorerna på stans bästa konditori  :-) fick baka nya i flera omgångar .
En del kunder ville ha traditionella gröna medans andra tyckte att de skulle vara rosa.
Det var ju en tjej!!!



Till mitt försvar vill jag bara säga att:
 Ingen annan ställde upp på jobbet när lokala tidningen kom på besök...

 Och Chefen sa åt mig att vara med :du har ju varit i tidningen förrut! 
Ja jo det har väl hänt...
Och man gör ju som man blir tillsagd fniss

Som vanligt tänker jag att ja men visst det kan väl vara kul!
Lite senare på e.m får jag ett sms där det står snygg bild!
Jag hm???
Tidningen kommer ju inte förrän dan efter...

Jorråsåatte då ligger det ute på webben.
Tänkte inte på det ;-)

Tydligen har jag pratat oxå oups :-)
Ja ja

Välkommen som följare Helena(snyggt namn) och Malin!

Trevlig helg alla ni som tittar in.
Lämna gärna en hälsning jag blir så glad!
KRAM
från
mig.

10 kommentarer:

Tina sa...

Hörrödudu, nu förstår jag varför du gör så fina tårtor! Jobba på kondis, inte dåligt!!
Älskar princesstårta, gärna med rosa marsipan. Mitt kondis har en Karuselltårta som jag älskar..

Hejsvejs o ha en trevlig helg!

Odlarlust sa...

Då ser jag fram emot att läsa tidningen senare idag :-)

Lantis tantiz sa...

Härlig bild på 3 goingar!!!!
Ha en trevlig helg!
Kram!

Lövkojan sa...

Såna läckra tårtor!
Vilket härligt jobb du har, samsas med smaskens hela dagarna :)
Hihi, kul och få vara på bild igen!
Ha en fin fredag, kram Marie-Louise

trädgårdsdrömmar sa...

Fin bild på dig och tårtorna.Mysigt jobb.Sälja godsaker till alla.Kram

Hélena sa...

Mums! vilka fina tårtor och vilken fin bild.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Cika sa...

Så fina ni är : )
Man har sett massor av princesstårtor/bakelser på tidningarna hos oss också!
/Cika

Birgitte sa...

Hej Helena. Åh, hvor kunne jeg spise et stykke. Det ser bare så godt ud! Estelle Silvia Ewa Mary og Viktoria og Daniel må da være stolte over opbakningen.

Anonym sa...

Härliga tårtor! Och du skriver bra.
Hälsar Ante

UlricaO sa...

Vilka fina rosa tårtor, låter som en intensiv, men kul dag på jobbet. Jobbar man på stans bästa fik så gör man!