onsdag 22 februari 2012

Överraskningar i brevlådan!



Igår var det fettisdagen det har väl ingen undgått?!
Jag smaskade i mig en hallonsemla från stans bästa konditori :-)
Den slank ner utan några större besvär ;-)


Jag blev glatt överraskad då jag fick Camelia frön  
med snigel posten härom dan.
TACK snälla Ulrica för att du tänkte på mig!
Hoppas att de gror bara....
Det blir spännande.



Inte nog med det igår hade jag ett till kuvär i brevlådan från Vivi.
Det var frön till en brun riddarsporre.
Hon visade bild på den en dag på sin blogg och jag blev förtjust förstås.
Gillar ju bruna och svarta växter.
TACK snälla Vivi!


Tulpan bukett nr.3 för i år har nu slagit ut.
Jag köpte dessa i en mataffär.
De 2 förra torkade in fy vad trist det är när det blir så....
Den butiken jag köpte dom i har alltid så fina dubbla varianter.
 Men nu törs jag inte chansa där mer...
Kanske nån brist i hanteringen hos dom ?



Visserligen har jag använt dom till is tårtorna 
så helt bortkastade pengar har det inte varit.
Gillar dubbla tulpaner.
 Och enkla som är lite randiga bäst!

TACK för att du tittade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från 
mig!

Ja just ja frö utottningen den vill jag påminna om :-)

8 kommentarer:

Helens trädgård sa...

Hallonsemla var något nytt!
Saffran och 'vanlig' har jag smakat men hallon är säkert gott det med.

Tulpanens blomma ser faktiskt ut som en Pion, underbart vackert!

Natti, natti!

Maria G sa...

Tänk vad det finns många olika semlor..
Saffran-, wiener-, choklad-, vanilj-. Jag gillar bäst den vanilga, men då har jag ju förstås aldrig prövat hallonvarianten.

Det här påminner mig om när jag som tonåring var på sportlovkurs med en förening och vi skulle laga all mad själva. Semlor blev det, stora och mycket goda...förutom en som vi fyllde med väl pepprat rotmos och gav till vår kursledare.
Ett lyckat skämt måste jag säga ;-)

Tråkigt med intorkade tulpaner. Jag tror det beror på lång levernas från odlare till butik och sedan kanske flera dagar i butikskylen utan vatten. Här finns också en butik som jag bojkottat p.g.a. samma problem.

Lycka till med frösodden!
/ maria

Kia sa...

Kul med "riktig" post. : ) Speciellt med såna överraskningar.

Hoppas du får en toppen dag!
Kram Kia

Mia sa...

hallonsemla låter ju GOTT! har jag aldrig provat...och tulpaner är ju så fint inne just nu.
Här har snön smält så man längtar bara till våren nu men vem vet det kommer kanske mer snö...bläää!
kram mia

Mia sa...

Glömde skriva att jag älskar din soppterrin , sån skulle jag också vilja ha, verkligen gammal och fin.

Birgitte sa...

UUhm, den ser god ud den selma. Tillykke med dine frø, det skal nok blive godt og forhåbentlig får du rigtig mange planter.
Det er fine tulipaner du har nu og fint, at du kunne anvende de andre alligevel!

Lotta sa...

Hallonsemla lät gott!! Det ska jag lägga på minnet till nästa år (för nu är årets semla avklarad - jag är väldigt strikt där). Brun riddarsporre låter intressant. Den måste jag googla på. Blir det ett ogräs hos dig så småningom så vet du vart du skickar fröna sen. ;)
Kram

UlricaO sa...

Tre av mina kameliafrön har nu grott. Jag planterade om det som fått blad häromdagen och då visade det sig att den hade en decimeterlång vedartad rot (!)så sätt inte fröna för tätt. Hoppas mina övriga har överlevt.