måndag 27 februari 2012

Förfallet...



                                        För en vecka sen ungefär köpte jag dessa rosa dubbla tulpaner.



Visst är dom fina i början fräscha och sådär krispiga :-)
Men nu....



Det är nu jag verkligen tycker om dom ...


Jag är förjust i förfallet av tulpaner...


Sån vacker lyster och en helt annan färg
De doftar oxå...



Och sen när de 'slänger' sig sådär läcker över kanten av vasen det tycker jag om!

Det har varigt en härlig helg med soligt skönt väder.
Jag har varit ute på långa promenader men vår hund Sigge.
Tillbringat tid i trädgården.
Underbart!

TACK för att du tittade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det gör mig så glad.
KRAM
från 
mig!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag kan bara hålla med! Älskar tulpanerna lika mycket i det sista "skrynkliga" stadiet som i det första gnissliga. :) Kram Hanna

Rosor och Pioner sa...

Njaa, gillar tulpanerna bäst när de är nya, fina och fräscha. Tulpaner som doftar...attan så gott en del doftar och en del doftar inget alls, har aldrig tänkt på detta förr, eller så har jag aldrig brytt mig, utan upptäckt det i år.

Ha en fin dag
Kram Susanne

Frøken Solhat sa...

Du har ret helena.....forfaldet er det smukkeste i tulipan tilfælde...... i sær når de står inde i vasen ;0)

Knus Dorthe

Helén sa...

Håller med....det ser nästan ut som att det är olika Tulpaner.....de olika faserna:)//Helen

Lena/isklockan sa...

Ja, en del tulpaner är sååå fina när de är några dagar och lite halvissna :-)

Kram

Fröken Fräken sa...

Så där snyggt dör tyvärr aldrig mina blommande växter. Tror att de dör kvävningsdöden på vägen hem från affären! Fast jag har ju förstås en amaryllis som fortfarande inte har blommat klart. En seg rackare alltså!

Birgitte sa...

Fine tulipaner. Sådan nogle har jeg aldrig set før. Jeg kan godt forstå, at du er fortjust i dem!

Bea sa...

Hej!
Visst är tulpaner fina i alla skeden, men allra bäst gillar jag dom när de just precis böjer sig över glasvasen, slokar och tackar för sig :)
Kram /bea

Törnrosa sa...

Jag har samma svaghet för förfall som du. Och dina tulpaner måste ha varit släktingar till mina som jag hade i min blogg för nån´ vecka sedan. Vilka färgtoner de har i sin vackra slutfas.
Hej från Törnrosa

Sallys hus sa...

Haha...du är ju helt knäpp!!
Kan riktigt se dig dreglandes vid brevlådan...haha..
Du får dregla ett par dagar till....
Jag hade så himla kollosalt mycket att göra på jobbet idag att jag faktiskt helt glömde bort din choklad...och du behöver inte vara orolig...den ligger i tryggt förvar. Hoppas nu bara det verkligen är rätt sort.....;)
Freja..gult papper...borde ju bara finnas en va? Synd bara att jag inte kom till en riktig butik...då hade jag ju kunnat köpa dig flera kilo....haha...så du lixom aldrig mer skulle behöva tråna efter den där chokladen igen...
Men vet du va???
Vi åker nog dit om ett år igen....jag kan köpa mer då....hihi..
Jag skickar den i morgon så kan du smaska på onsdag!

Dina tulpaner är verkligen jätte fina. Förr slängde jag tulpanerna då de var fullt utslagna...tyckte de var fula då....ja jösses som man var...nu tycker jag som du..att de är som vackrast då...lite vilda lixom...;)
Vad kul med en ny bok! Men DU!!!
Jobbar du på konditori?? Det hade jag ingen aning om....ojojoj....jag är verkligen avis...eller inte!!
Jag skulle nog inte klara av det....jag har redan en massa kilo att gå ner....jag skulle bara moffa i mig hela dagarna.
Vilka fina kittlar och ja jag kan se hur fina de kommer bli med penseér i...

Kram kram
Katarina