måndag 12 december 2011

Ute i ' trädgår'n '...


Den här skylten fick jag i somras av min kusin.
Som efter att ha följt min blogg från sitt hem i New York
 'abselut' ville komma och titta på trädgården
 när hon var hemma i Sverige.

Detta resulterade i en släktträff!
Kusiner, kusinbarn och faster samt min bror med familj och min 'Ömma Moder'
hade en härlig fika stund i trädgården!!!
Det var så roligt och jag blev rörd av att sitta där mitt bland allihopa :-)
Vi har så roligt när vi ses och det är alldeles för sällan!

Bilden är inne ifrån min svala glasveranda.
Där inne kan jag tillbringa lång tid...
Plocka lite vissna blad...
Vattna eller njuta av rosorna i kruka som blommar fortfarande!


Den här skönheten prydde mitt badrum till jul förra året.
Och det ser hoppfullt ut även i år!



Min nyaste Camelia som jag köpte för halva priset på Åsby i somras
 är full i knopp!
Än så länge vet jag inte färgen det är lite spännande...
Hoppas ju innerligt på en rosa.
Undrar om den är röd eller gul skulle det synas i detta knoppstadiet?
Ni som har Camelia vad säger ni?

TACK för att du tittade in till mig idag!
Lämna gärna en kommentar det blir jag så glad för.
KRAM
från
mig!

ps.Glöm inte min utlottning av emalj nummerskylt till ditt hus.
Du får välja färg själv!!!
Klicka på bilden längst upp till höger i bloggen.

8 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

En sån skylt stod jag och höll i på julmarknaden i söndags.....ångrar att jag inte köpte den.

Kram

Helens trädgård sa...

Underbart med ett uterum, har beundrat ditt länge.
Spännande med Kamelia, hoppas den blir rosa som du önskar.
Har faktiskt aldrig ägt en så jag kan inte hjälpa dig.

Vet du... en sådan skylt har jag med :=)

Ha det gott!

Sussa sa...

Ja, kära kusin det var såå roligt i somras att dels få nöjet att gå på rundvandring i din - eller var det kanske er....??? - fina och vackra trädgård SAMT träffas på kusin-och-moster-faster-basis.

Tror nog vi gör om´et....

Kram

Tina sa...

Jag ska fixa mig en 'ute i poolen', det känns mer jag! Jättefin..
Camelian är underbar!

Lussekram

Jessica och Malte sa...

De där skyltarna är fina, jag har en som det står ute med hunden på. Tack för tipset om sängen det ska jag googla på.
Ha en skön Luciadag!
Kram

Lisa sa...

Vilken mysig skylt ! Har också en kusin jag träffar alldeles för sällan, för när vi väl ses har vi HUUUR mycket som helst att prata om :-) Oj oj, vad jag skrattade när jag läste ditt inlägg om sängen...kvinnlig list när den är som bäst :-))) Ha en fin lussedag !
Lisa/Lisas trädgård

Inger Marie sa...

Så fint skiltet var...og hygelig med treff:)
Din glassveranda med roser og kamelia er nydelig:)...luksus med rosen til jul:)
En god uke ønskes deg:)

Kia sa...

Passar dig perfekt! Min mamma har en som det står ute och shoppar på tror jag. : )

Ha en härlig lucia.
Kram Kia