lördag 12 november 2011

Odrägligt nöjd är jag!


Äntligen får jag lov att säga!
Jag brukar nån gång i veckan titta in till Myrornas butik i stan.
Lite snabbt sådär innan jobbet.
Men några fynd gör jag sällan...

Nu känner jag mig rätt så nöjd faktist med mitt lådfynd!


Färgerna,patinan, locket!


Så himla fin.
Det var inte mycke att fundera på jag högg den direkt.
Vet inte vad jag ska ha den till?
Just nu står den i köket där den passar i färg.
Men kan tänkas att den hamnar ute sen...
Under tak förståss.


Buskrosen
Rosa 'Frankfurt' s blad har fin gulton.

Nu får man njuta av de färger som finns kvar i trädgården.

Och det är just en del busk,pimpinell och rugosa rosor
 som har ett dekorativt värde på hösten.
Även nyponen på dessa är fina.
Och de sitter ju hela vintern.



Nevada
Är en buskros som remonterar(blommar om) hela säsongen.
Jag tycker bäst om stora,enkla blommor.
Med doft och helst ska de blomma hela tiden.
Nevada är just en sån favorit!

Tror det är den sista knoppen som orkar slå ut...
Nu varnar dom ju för ryss kyla och det hör man ju att det blir kallt :-)

Vill du var med i min utlottning ?
Klicka på metallfuchsian längst upp till höger i bloggen!

Ha en trevlig helg!
Lämna gärna en hälsning då blir jag glad.
KRAM
från
mig!

11 kommentarer:

Lövkojan sa...

Jättefin är den verkligen!
Det är inte helt lätt att få tag på sådana och med rätt patina.
Märkligt nog hittade jag också en igår faktiskt, fast din är finare måste jag säga.

Ha en fin dag, kram Marie-Louise

Mia sa...

Så fin, jag gillar såna gamla burkar. Vilken tur att det fortfarande finns någon kvar, att inte alla är slängda. Ditt ex. ser jättestiligt ut, Sven choklad... låter gott också :)

Puumuli sa...

Den där burken är fin! Kanske kunde du ha tändsticksaskar eller värmeljus i den om burken är tillräckligt stor... Ha en skön helg!

Kramar
Sari från Puumuli

Louise sa...

Älskar också gamla burkar, de hittar alltid sin plats inne eller ute! Rosen ser också underbar ut!

kram louise

Kia sa...

Ha en toppen lördag! Men ät inte för mycket godis. Då får du ont i magen och hål i tänderna. : )

Kram Kia

Anonym sa...

Det är kul med gamla fina burkar och askar. Jag har ärvt några från min mormor och jag är så glad för dem! Imorse hade vi rejäl frost så nu räcker nog inte de sista blommorna länge till (har precis som du fina rosor som fortfarande blommar)!

Ha en skön helg!
Åsa

Marina sa...

Fint med gamla burkar! Jag skulle vilja ha fler sådana.

Underbart söt liten ros!

Kram!

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Vilken fin låda du fyndade, förstår att du är nöjd :-)
Gamla burkar i olika former och färger verkar "alla" gilla, däribland även jag. Inte så lätta att hitta på loppisar eller dylikt, de verkar gå åt som "smör i solsken".
Ha det gott. Kram, Ingela

Högagärde sa...

Den förstår jag att du ville ha. Jag skulle köpt den direkt. Mysig trädgård du har. Fina stengångar och härliga små platser.

Tina sa...

Asken, den är ju UNDERBAR!!

Med litet fönster och allt, tröttnar du så skicka den till mig. Men det tror jag ju inte du gör men jag måste ju skriva utifallatt...

KRAM

Roser og Patina sa...

Så fin den gamle sjokolade esken! Forstår at du er fornøyd med den:) Nevada virker som en deilig rose:) Jeg har bestillt den, og får den tilsendt til våren:) Jeg gleder meg:) Ønsker deg en fin uke i hsgen. Klem Ellen.