söndag 16 oktober 2011

Hm undrar om jag inte har samlat på astrar....


Idag plockade jag in 6 st.olika astrar.


Den här har jag fått av Acchleja Catrin.



Och den fina vita 'hittade' jag i stadsparken.
Det var en tidig morgon när jag skulle knyta mitt skosnöre som så  himla lägligt gått upp ;-)



Och dessa har jag nog fått av svärmor en gång  i tiden.


I år blommar den här för första gången och om jag köpt den eller fått det har jag inget minne av...



Men den här skira astern den har jag köpt.
 Den heter 'Nanus'och är en prickaster.




Så söta tillsammans!
Ett par sorter har redan blommat över.
Och 2 st.är fortfarande i knopp så jag har mer att vänta på.
Det har visst blivit en del sorter under åren...

Det här var ju helgen som det sista rycket i trädgården skulle ske.
Och ja vi är inte klara än...
Det slumpade sig så att vi kom på att
 ett plommonträd skulle flyttas
och det var ej planerat så det gick till som vanligt :-)
Vi gled ifrån våra planer...
Men vi är så nöjda för en massa lökar kom i jorden.
Och en del annat som faktist var planerat är gjort!


TACK för att du tittade in till mig idag!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

20 kommentarer:

Mia sa...

Jättefina astrar du visar, jag har bara en sort ca 50cm hög med lila blommor men jag ska sätta upp en vit på önskelistan nu.
kram/mia

Landbohaven sa...

Hvor er dine Asters fine.
Smuk buket. Skønne farver.
Tak for kigget.

Trädgården på Höjden... sa...

Så fina de är. Besvärligt det där med skosnören som knyts upp ;-) Tänk vad man kan hitta då!!!

Hälsar Åsa

Katarinas trädgård sa...

Ja, man kan ju faktiskt börja undra... Och jag som inte har en enda, jo en skogsaster, ny för i år! Den där prickastern var ny för mig, hmmm... tyckte jag såg en (aster?)lucka i en rabatt...
Kram
katarina

Lena/isklockan sa...

Så söta....och så fint i vasen.

Kram

Bea sa...

Det var en söt samling Astrar! En tålig blomma som håller, trots lite frost och regn.
Ha det gott! /Bea

Sabelhagens Olivlund sa...

Åh, nu blev jag kär i Nanus! Vilken sötnos! Ja, det kan vara mycket lämpligt att behöva knyta skorna invid något fint man vill ha:)).
Jättesöt bukett!
Kram Maria

Tina sa...

Härliga blommor och härliga färger. Nu kom jag att tänka på min morbror som odlade astrar...han var världens goaste man.

kram

Inger Marie sa...

Flotte asters..og de er jo greie og blomstrer lenge..hva mere kan en forlange:))
God søndagkveld:))

Kia sa...

Vad fina!
Men gräver du upp blommor från parker också?? : ) Får man det?

Kram Kia

Hildas Hem & Trädgård sa...

Ha ha säg vad du inte samlar på....

Vi sas på torsdag!
Kram

VillaKarlslund sa...

Så söt och fin samling astrar i härliga färger:)

Ha en fin söndagskväll:)
Kram Tina

Louise sa...

Astrarna ser superfina ut hos dig, förstår inte riktigt mitt motstånd mot att ha dem i egna rabatter, har lite svårt för dem...

kram louise

Lottzy sa...

Fantastiska blommor och bilder, riktiga feelgood!

//Lottzy

Mina Gröna Tankar sa...

Nanus! Den måste jag hålla utkik efter, vilken goding!!!!

Mia sa...

Aster är så vackra och tacksamma nu när nästan inget annat vill blomma. Din prickaster Nanus, den har hamnat på min håll-utkik-efter lista :)

Tant Otteskrufv sa...

Så söta allihop!En vit är just vad jag skulle "behöva". Men de astrar jag har är sådana som fläker ut sig, så jag har inte förälskat mig i dem. Än.

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Astrar har jag inte riktigt lärt mig gilla än... men man ska ju såklart aldrig säga aldrig... :) 'Nanus' var ju bara fööör söt. :)
Ha en finfin vecka, goaste du!

Nette sa...

Jeg har gået de sidste par dage og tænkt på, om der ikke var noget galt med mig, for jeg var ikke så vild med asters. Men. Når jeg nu ser dine billeder, kan jeg se, at jeg måske tager fejl, for hvor ER dine yndige! Jeg må vist gå lidt i tænkeboks :-)

Lisa sa...

Finfina allihop ! Tycker mig känna igen det där fenomenet, med att helt plötsligt pysslar man med något annat än det som var tänkt :-) Och färdig ute blir jag aldrig, hi hi !
Lisa/Lisas trädgård