fredag 21 oktober 2011

Acchleja lyssnade till Hannu!


Gårdagens föreläsning med Hannu Sarenström var hur bra som helst!
Han är så medryckande och man blir så inspirerad av hela  hans person.
Tempot var högt och då menar jag att han pratar snabbt
men det är inte svårt att hänga med.


Tiden gick så fort.
3 timmar  höll han 'hov' :-) fasst då var det fika mitt i ungefär.
Första delen handlade om trädgård.
Och den andra om mat.
Härliga Hannu!!!


Han visade bilder mest från sin egen trädgård.
Där har vi dvs.Trädgårdsföreningen Acchleja varit.
Pratade kring sina olika planteringar.
Och om de hur växterna avlöser varann i blomning.
Samt att han ofta delar växter och då får många plantor för masseffekt.

Vårlunden är nog hans favorit plantering.
Skulle gärna återvända dit under våren för vi var ju där på sommaren.

Om ni nån gång har chansen att få lyssna till Hannu så gör det!
För det går inte att beskriva allt han förmedlar med hela sin person.


Jag känner mig fylld av inspiration och funderar över min egen vårlund.
Har alltid tyckt mycke om vårperenner och lökväxter .
Och den mörka bara jorden mellan växterna.
När jag såg bilderna på Hannus lund kände jag att nått saknas i min ..


Men när jag nu tittat på bilder från i våras så är den nog inte så dum ändå!



Jag tycker den ser härligt vårfräsch ut!
Åh nej nu börjar jag längta till våren...
Det är alldeles på tok för tidigt!

TACK för att du tittade in en sväng!
Lämna gärna en kommentar det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

9 kommentarer:

Helen sa...

3 timmar känns som ett ögonblick då man har trevligt.
Må så gott!

Sallys hus sa...

Åå...jag tror det är fler som haft en religös upplevelse..;)
Låter som en underbar föreläsning.
Dina bilder är helt underbara..den översta ser ut som hämtad ur den saga..;)
Tack så mycket för tipset med chillin...låter som jag måste prova nästa år.
Nu vill jag ställa en ny fråga....hihi...
lökar!!! Jag har inte planterat några än...är det för sent?
Kram o ha en mysig kväll.
Katarina

Katarinas trädgård sa...

Åh vad jag också längtar till våren när jag ser din fina vårlund, suck... Så bra att du insåg att den är bra som den är!
Undrar om Hannu kommer till dessa trakter snart, man blir ju onekligen nyfiken när man hör din lovsång :)
Trevlig helg!
Kram
Katarina

Lisa sa...

Vilken höjdardag för dig ! och visst är han för härlig att lyssna på. Fast jag brukar nästan känna det som jag får andnöd, för andas han verkligen emellan allt han säger ??? Hannus vårlund har jag bara sett på bild, men jag tycker din ser lika underbar ut Helena ! Hi hi, jag skrev just igår att jag INTE längtar till våren, alla är vi olika. Kram och fin helg till dig !
Lisa/Lisas trädgård

Inger Marie sa...

Det høres veldig bra ut...og er littegran misunlig...aija var jeg der:)
Og 3timer,da! Hvilken erergibunt han er:)
Flotte høstbilder og god helg til deg:))

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Hihi.. ja lite tidigt är det väl att drömma om våren... speciellt när vi har så fina dagar.. fast o andra sidan. I morgon ska här planteras vårlökar och det om något är väl drömmar om våren.. ;) Hade också jättegärna lyssnat på Hannu. Jag har frågat honom flera gånger när han kommer till norrland.. :)
Ha en skön helg, goa du!
Kramar!

Trädgården på Höjden... sa...

Låter som ni hade en trevlig kväll. Skulle gärna också lyssna på Hannu...

Ha en härlig helg!

Hälsar Åsa

Signe sa...

Skønne vår-billeder - nu får du også mig til at længes :-)
Det lyder som om, det har været en stor oplevelse at lytte til Hannu. Det er så berigende at møde inspirerende mennesker.
Knus Signe

Tant Otteskrufv sa...

Jo, han är som hård vind eller gammal sjö, dvs man behöver en stund efteråt i stillhet för att mata intrycken till rätt plats.Men vilka härliga intryck!Det är lätt att det blir glödbrand efter en sådan brasa.