onsdag 14 september 2011

Nästa år då blir det så här fint i 'Sigges Bodega'!


Fick för mig att jag skulle flytta de stora doftpelargonerna
till 'Sigges Bodega'




Från att ha stått vid växthuset men häcken i bakrunden
 så tycker jag att de kommer fram mer här!
Passade på att klippa  dom lite oxå.
De ska ju ändå tuktas rejält när de snart får komma in på verandan
för vinterförvaring. 



Jag känner mig nöjd!
Lejontassarna de står på kommer oxå mer till sin rätt.


Sigge är ju alltid med och 'hjälper' till på sitt sätt.
Även om han oftast lyckas vara i vägen så är det mysigt att han vill vara nära :-)
Att bita i hjulen på skottkärran är tydligen väldigt kul...
Att matte sen nästan slår på öronen när det tar stop det är ju bara roligt :-) 

TACK
för att du tittade in en sväng till mig!
Lämna gärna en hälsning det gör mig glad.
KRAM
från
mig!



18 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Jag tror Sigge kommer att bli väldans nöjd.

Ha en fin kväll
Kram Susanne

Anonym sa...

Vilka stora fina pelargoner du har och så jättesnygga tassar till krukorna. Du har alldeles rätt i att blommora kommer fram bra mot den här bakgrunden i bodegan, särskilt de småbladiga.
Fina Sigge!

Ha det gott!
Åsa

Christina sa...

Lycklige Sigge som har en egen Bodega. Stora fina pelargoner/Christina

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

OJojoj va många inlägg jag har missat hos dig! Jag håller med. Pellisarna gör sig mycket bättre där mot fina väggen. DU gav mig en bra idé också... Att ta massor av pelargonsticklingar till vår växtloppis nästa helg. Fiffigt med dammsugaren. Jag tycker det var ett alldeles strälande namn.. ;) Och jag håller även med om alla höstsmycken som buskar och träd har så här års. Det är såå himla fint! :)
Massa kramar!

Lene sa...

Hvor er den smuk, den opstammede pelargonie. Jeg håber jeg kan få mine til at overvintre i væksthuset.

Jessica och Malte sa...

Sigge ser nöjd ut så det blir nog bra. Malte tycker också om att hjälpa till speciellt med att hoppa på spaden och skälla på gräsklipparen. Han är väldigt duktig på att beskära buskar med, hihi.

Kram!
Jessica

Tina sa...

Vilka praktexemplar!
Sigge vill vara med och hjälpa till, förstår jag.

kram på dig!

Berit sa...

Jag har mailat dig angående lite primulor:)
Härligt att ha en Sigge som hjälper till, här är det en Leve som stjälper till:)
Ha det gott!!

Lizette sa...

He he, busigt ska de vá!

Ja, där kommer de fram mycket bättre.
Ha en fin dag
L

Louise sa...

Vad fint det blev! Ser riktigt genuint ut som jag gillar!

kram louise

trädgårdsdrömmar sa...

Blev snyggt.Tur att Sigge inte biter i dom utan nöjer sej med hjulet.Gillar dina lejontassar under krukorna.Tittade efter dom på Zetas men såg inte till några.Skulle köpa krukor där men de hade ju kvar sina fina krukor längre.Där hade de minskat ner.Kram

Sallys hus sa...

Ååå så fina!

Va mysigt att han har sin egen lilla bodega...;)
Han är så söt där han står och ser ut som han säger...-Matte lägg ifrån dig den där konstiga saken o kom o lek!!!
Skrattar när jag ser framför mig hur du nästan står på öronen och han förtjust gapskrattar åt dig...hihi..
Kram o ha en fin dag!
Katarina

Med fingrarna i (j)orden sa...

Så fina de blev mot det gråa planket.
Allt gott
Eva

Kia sa...

Han försöker ju åtminstone! Är det inte hjulen man ska dra i menar du?? : )

Kram kia

Katarinas trädgård sa...

Roligt att flytta runt växterna lite, man ser dem på ett nytt sätt! Och då menar jag de i kruka, de nergrävda är ju lite bökigare att flytta omkring... Men du har ju söta Sigge som utmärkt hjälpreda, så att flytta runt lite är väl en barnlek?
Kram
Katarina

Lotta sa...

Vilka praktfulla pelargoner du har. De kom verkligen till sin rätt i Sigges Bodega. Det ser ju ut som om han redan vaktar lite över dem.
Kram

Mia sa...

Beskära träd tycker jag är kusligt, tar alltid för mycket. Så smart att vänta några dagar med resten, det borde jag lära mig.
Ha en fin helg :)

Roser og Patina sa...

Dine duftpelargonier er så fine! Den oppstammede var utrolig fin! De kom til sin rett i bodegan og Sigge ser fornøyd ut:) Så godt å ha en så søt hjelper:) kLem Ellen.