onsdag 24 augusti 2011

Porslinsanemonen jag bara åh...


Anemonopsis macrophylla
Porslinsanemon


En riktig skönhet!
I år har jag många knoppar :-)
Den trivs i lövmull har jag läst
så de första åren fick den ett lövtäcke runt
roten varje höst.
Vad gör man inte :-)
Jag var så rädd om den och det tog flera år innan den blommade.


Åh se här...
Så skir och fin!
Jag är så glad att den trivs hos mig.

TACK för att du tog en titt hos mig idag.
Lämna gärna en hälsning det blir jag så glad för!
KRAM
från
mig!

16 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Vilken skönhet, väl värd att vänta på.
Ha en fin dag
Kram Susanne

Sallys hus sa...

Men åååå såååå fin! Skir o fin som en älva!!

Tack för svaren på mina blomfrågor även om det där med klematisen rörde runt i min hjärna...;)

Jag längtar tills jag kan lite mer och har en lite mer färdig trädgård så jag också kan mulla o ha porslin i mina rabatter...;)
Kram o ha en fin dag!

MyGarden sa...

Fantastiskt fin! Och jättefina bilder på den, med ljuset sirlande iegnom.
Jag har försökt att så den men det blev inget :-( Får väl köpa en om jag kan hitta någon.

Roser og Patina sa...

Nyyyydelig blomst!! Vel verd å vente på. Har du sådd din selv Helena? Klem Ellen.

Gunilla sa...

Åh så fin den är.
Jag söker med ljus och lykta efter en planta.
Du har möjligen inte någon eller kanske din får frö efter blommningen????
Isåfall så är jag verkligen intresserad.
Eller kanske något inköpsställe som kan skicka plantan.

Ha en riktigt fin fortsättning på veckan
Kram Gunilla

Stein sa...

Så vakker den var! Jeg har kjøpt frø i år, men om de vil spire og gro vil det jo ta flere år før jeg får se dem slik. Da er det jo flott jeg får nyte bildene dine! Takk for titten!
Ha en fortsatt fin dag!

Tina sa...

Men så vackra bilder, tänk att du har så fina blommor nu när höstrusket visar sig från sin värsta sida..

kram på dig!

Christina sa...

Den var riktigt fin!Och bilderna superfina! Sån vill jag ha!/Christina

Nette sa...

Hvor ER den skøn! Den er et must-have, så nu må jeg på jagt. Rigtigt dejlige billeder du her viser!

Marina sa...

Jag är också så glad för min. Den har haft en hel del knoppar i år faktiskt. Jag upplever att den gillar fuktigt, i alla fall absolut inte torka, så den har nog gillar vår andra halva av sommaren.

Kram!

Signe sa...

Ja, det er sandelig en rigtig skønhed. Hvor er den fin :-)

Carinas Trädgår sa...

Jättefin, köpte en i fjol på Tradera och det har varit blad på den i år men inga blommor men det kanske kommer. Hoppas att min också ska trivas lika bra som din.

Sallys hus sa...

Haha....skulle jag ligga i poolen o vissna...baahhh...nä det har inte jag tid med...gräver för mycket..;)
Men du nu ställde du allt till det för mig.....vad F´n är rothalsen????? jag som tyckte jag hade lärt mig så bra.....
Kram

Vardagens guldkorn sa...

Å så vacker!! Ja vad gör man inte för att de ska trivas =0)
Har i dagarna köpt ett Magnoliaträd som utmaning. Vi får se hur det kommer att gilla Västeråsvintrarna,,,, de har varit gaska hårda senaste åren... får gulla lite extra helt enkelt!
Kram Linda

Mia sa...

Oh, vad underbar :)

Lizette sa...

Hej.
Ja en riktigt skönhet. En av alla mina måsten på listan... Perfekt färg oxå!

Kram
L