torsdag 28 juli 2011

Poolfika hos Acchleja Catrin!


Dessa bilder är dock tagna för några kvällar sedan.
En plantering längs med poolen.
Purpursporre och en svavelgul stormhatt.



Grodan  i kvällsolen.


En av många fina arrangemang i Catrins trädgård.




Hon är så duktig på att få till fina stileben.
Den här kvällen kom vi på ett spontanbesök
sambon, Sigge och jag .
Så hon jagade runt efter mig när jag fotade och hojta och veva med armarna mest hela tiden fniss
''Nämen det här var ju inte meningen att du skulla fota här idag sa hon.''
Men jag lugnade henne med att detta ska inte visas i bloggen mohaha...


Men hon har så fint så jag visar lite bilder ändå!

Så idag bli det ett dopp i poolen om vädret tillåter!
Fika med den obligatoriska tårtan för dagen är jag spänd på!!!
Grod,ros,grönliljetårta har vi ju averkat men med temat pool uj uj det blir intressant.

Men först ska vi ha gäster hos oss.
Under förmiddagen kommer några kära släktingar hit.
Det ska bli så roligt att få visa trädgården för dom och bjuda på fika i 'Sigges Bodega'!

Ha en fin dag alla ni som tittar in var dag!
Jag blir så glad för en liten hälsning.
KRAM
från
mig!




10 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

Det bevisar bara att det alltid finns något värt att titta på i en trädgård. Varför är folk så rädda för att visa sina oaser?Vi har det ju lika rörigt de flesta av oss.

Bea sa...

Åhh...gillar vackra stilleben...så snyggt!
Ha en fin dag! /Bea

trädgårdsdrömmar sa...

Det var hur fint som helst.Inte behövde hon vara rädd för att du skulle visa dom bilderna på bloggen.

Anonym sa...

Jättesnygga arrangemang! Skrattade gott åt ditt moahaha. Låter som om du får en härlig dag - själv ska jag ut och klippa världens längsta häck.... Ja, det borde gjorts för länge sedan ;-)

Ha det gott!
Åsa

Unknown sa...

Antar att det blev både ett och två dopp i poolen då för varmt blev det minsann igår.
Och visst var det redan "färdigstailat" hos din vän tyckte jag nog :)
Ha det bra!
Camilla

Helén sa...

Åh, så fint hon har det.....inte har hon nåt att skämmas för. Låter som en god tårta...den där pool tårtan o grod...hmmm tårtan:)//Helen

Tina sa...

Jag tycker också att hon har det tjusigt. Ser ut som hon har känsla för detaljer..

Ha en trevlig o blöt dag! m

KRAM

Tina sa...

Glöm m:et...

Rosor och Pioner sa...

Så många vackra krukarr. hon har. Ser framemot att få läsa om vad det blev för "pool" tårta.
Kram Susanne

Jutis sa...

Jättefint i Catrins trädgård! Hälsa henne det!
Badanka, kanske... på tårtan alltså.