måndag 25 juli 2011

Fint besök i trädgården idag!



Rosen 'New Dawn'
Elegant ,vacker färg och en underbar doft.



Blommar hela säsongen.


Ser lite uppnosig ut grodan..
Kanske är det för lite vatten för ett dopp?
Fasst jag tycker det räcker nu med regn känner mig nöjd faktist.


Fler som är sugna på ett dopp tro?

Idag har jag haft fin fint besök i min trädgård!
Marie men bloggen  Cajsas Faster  tog med sin man på en tur till Eskilstuna.
Vi strosade runt i trädgården och tog en fika.
Marie var precis så gullig och rar som jag föreställt mig!
TACK för besöket!

Tänk vad mycke roligt detta bloggande för med sig!

Ha en bra dag alla ni!
Kul att du tog en titt hos mig idag.
Skriv gärna en hälsning det blir jag alltid glad för!
KRAM
från
mig!

ps.det verkar som om det inte funkar att maila till mig alla gånger.
Om någon undrar varför jag inte svarar så är det för att jag inget mail fått...

11 kommentarer:

Christina sa...

Som svar på din fråga, om jag gillar lila!!! Jag är nästan besatt av den färgen!!!Hälsningar Christina

Lena/isklockan sa...

Min New Dawn håller också på att slå ut. Fick den i våras när jag tog en prenumeration på Allers Trädgård. Men blir lite fundersam för mina är mörkrosa i de yttre kronbladen.

Kramar

Rosor och Pioner sa...

Gillar New Dawn den är vacker och blommar tacksamt.
Det var en uppnosig liten rackare du hade där.
Ha en fin kväll
Kram Susanne

Lövkojan sa...

Ja min favorit, den är så himla frodig!
Kul och träffas på riktigt!

Så himla snyggt med din taklök, fantastisk kontrast mot krukorna. Hur gör du på vintern, övervintrar de ute eller frostfritt ?

Ha en fin kväll, kram Marie-Louise

Mia sa...

visst är det kul! jag körde själv 15 mil en söndag förra året för att besöka en bloggvän och hennes vackra trädgård!
underbar ros!
mia

Anonym sa...

Så kul att ni fick träffas! Jag ser fram emot att förhoppningsvis få träffa några andra skånska bloggare i augusti. New Dawn är rosen som omvände mig till rosälskare, en riktig prinsess-ros! Kram Hanna

Marina sa...

Bloggbesök är ju så kul.

Fint med det rostiga fatet o grodan och New Dawn är ju underbar. Så glad att min verkar repa sig lite efter vintern.

Kram!

Helén sa...

haha, tror inte att den lilla flugan vill bada, han sitter nog o gottar sig på några rester eller tar sig en klunk:)//Helen

Mia sa...

New Dawn är underbar. Stor och blomsterrik. Min fryste ner förra vintern men nu är den på väg upp igen. Grodan var verkligen uppnosig :)

Cajsas Faster sa...

Tack för allt:) det var en bra dag!

Kram Marie

Kia sa...

Han ser lite väl högfärdig ut grodan! Är han från nån finare släkt??

Kram Kia